Studentii economisti s-au saturat de profesorii conservatori

luni, 15 februarie 1999, 00:00
3 MIN
 Studentii economisti s-au saturat de profesorii conservatori

dorinta lor de a avea dascali moderni reiese dintr-un sondaj realizat de trei profesori mai curajosi
Satui de profesori "acri" si de ore "scortoase", in care sint pusi sa scrie cursurile dupa dictare pentru a le invata intocmai, studentii de la "Cuza" vor ca cei de la catedra sa ii faca sa nu simta scoala ca pe o corvoada. Acest lucru se desprinde din fisele de evaluare impartite studentilor de la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor a Universitatii "Al.I.Cuza". Din acest sondaj reiese ce-si doresc invataceii: ca profesorii sa mai destinda atmosfera cu cite o gluma, sa mai lase la o parte rigiditatea "soldateasca", sa stea in pauze cu ei la o tigara si sa poarte o vestimentatie placuta. Cu alte cuvinte, studentii doresc ca intre ei si universitari sa existe o comunicare reala, care sa depaseasca tiparul rigid al examenului sau al ascultatului scolaresc. Depasind teama pe care o au majoritatea profesorilor fata de notele pe care le-ar putea primi de la studenti, lector dr. Adriana Zait, lector dr. Adriana Prodan si asistent univ. Irina Manolescu isi insusesc, de mai multi ani, criticile si aprecierile celor din banci. Ele considera ca studentii le-au ajutat sa isi imbunatateasca prestatia la catedra. "Acum trei ani, cind am aplicat prima data grilele de evaluare, studentii mi-au pus nota 7,20, iar in acest an mi-au pus nota 8,50", a marturisit lector dr. Adriana Prodan. Testele pe care le da aceasta studentilor (carora le preda disciplina Managementul resurselor umane) vizeaza prestatia didactica si calitatea cursului in sine. "Studentii sint in general obiectivi si, de multe ori, chiar prea indulgenti. Ei se pling de faptul ca materia este parcursa prea repede, ca le-ar trebui mai multe ore de seminar si mai putine de curs", a mai spus Adriana Prodan. Pe linga aprecierile strict profesionale, studentii au remarcat ca profesoara lor poarta sacouri de "femeie manager" si si-au exprimat dorinta ca aceasta sa stea cu ei in pauza la o tigara. Cam aceleasi remarci au fost facute si de studentii care au evaluat activitatea lect. dr. Adriana Zait, care preda cursul "Metode si tehnici de promovare a vinzarilor". Fisele de evaluare ale acesteia sint inspirate dintr-un test similar facut la o universitate americana. Studentii pun calificative – de la "absolut de acord", in cea mai mare parte de acord", pina la "nu sint de acord" – la diversele componente ale activitatii didactice. Apoi fac aprecieri generale privind prestatia profesorului. Studentii apreciaza cursul prof.dr. Adriana Zait pentru ca nu este bazat pe dictare, este reinnoit si predat in stil nou, interactiv. Unii dintre ei vor sa li se spuna glume in timpul orelor si schimbarea tonalitatii vocii in timpul predarii. "Studentii aplica notiunile invatate la alte discipline. Un student mi-a spus sa nu mai tin miinile incrucisate, pentru ca la cursul «Limbajul trupului» invatase ca asta inseamna lipsa de comunicare", ne-a spus lector dr. Adriana Zait. Asistent Irina Manolescu cere studentilor sa ii arate punctele tari si cele slabe. "La puncte tari, unii au apreciat ca la seminar fac ceva nou, nu ii ascult doar din curs. La puncte slabe, studentii au criticat viteza de desfasurare a orelor", a afirmat Irina Manolescu. (Emilia CHISCOP)

Comentarii