Gara Burdujeni risca sa fie mutilata

vineri, 12 ianuarie 2001, 00:00
2 MIN
 Gara Burdujeni risca sa fie mutilata

Demararea cu mare tam-tam a renovarii garii de la Burdujeni pare a fi fost doar un foc de paie care odata cu trecerea timpului s-a stins. Mai mult, dupa jumatate de an de la inchiderea garii in vederea efectuarii lucrarilor, Oficiul de Patrimoniu Suceava arata acuzator spre diriguitorii de la Regionala CFR Iasi. Acuzatia indreptata spre mai marii feroviari este aceea ca nu s-au preocupat sa obtina avizele de patrimoniu, acte absolut necesare pentru renovarea unei cladiri cu o vechime de peste 130 de ani, aceasta desi s-au facut sesizari si demersuri catre Directia Monumentelor de la Bucuresti. Viorel Blanaru, seful Oficiului de Patrimoniu Suceava, considera ca din punct de vedere al conservarii cladirii lucrurile ar putea scapa de sub control. "Am impus anumite conditii care nu au fost respectate insa. Avem un exemplu nefericit la Vatra Dornei, unde prin folosirea unor materiale si tehnologii moderne s-au adus prejudicii majore garii. Nu stiu daca la Suceava este aceeasi firma care executa lucrarile, dar beneficiarul este acelasi in ambele cazuri: Regionala CFR Iasi", a precizat seful Oficiului de Patrimoniu Suceava.
Replica conducerii Regionalei CFR Iasi a fost palida si fara substanta la acuzele celor de la Patrimoniu. Eduard Spita, seful Diviziei Tehnice a Regionalei CFR Iasi, a evitat un raspuns transant privitor la efectuarea lucrarilor fara avize de patrimoniu. "Exista o documentatie pregatita in acest sens, precum si discutii cu reprezentantii Oficiului de Patrimoniu Suceava. Nu stiu insa daca aceasta documentatie a fost si avizata", a mentionat Eduard Spita. In schimb, bossul ceferist a dorit sa arate preocuparea constructorilor si implicit a Regionalei pentru mentinerea intacta a elementelor de patrimoniu. Exemplul oferit de Eduard Spita a fost acela al stilpilor de sustinere a copertinei. "Acesti stilpi confectionati din fonta trebuie inlocuiti pentru a nu afecta siguranta persoanelor care circula pe peron. Pentru aceasta am hotarit sa-i refacem, dar exact dupa forma initiala si pastrind modelele decoratiunilor existente", a mai spus seful Directiei Tehnice a Regionalei CFR Iasi.
Pe de alta parte, mersul lent al lucrarilor de renovare din Gara Burdujeni a condus la intirzierea reluarii circulatiei prin acest nod feroviar. Desi initial s-a estimat ca pina la sfirsitul anului 2000 gara va fi redeschisa, termenul nu a putut fi respectat. Noua data avansata de conducerea Regionalei CFR Iasi pentru reluarea traficului de calatori prin Burdujeni este sfirsitul lunii martie 2001. La ritmul actual al lucrarilor este greu de crezut ca si acest nou termen va fi respectat. (Daniela BEALE, Sandrinio NEAGU)

Comentarii