Luni, sedinta maraton la Consiliul Local

vineri, 26 ianuarie 2001, 00:00
2 MIN
 Luni, sedinta maraton la Consiliul Local

In prima zi a saptaminii viitoare, Consiliul Local Suceava se intruneste pentru sedinta ordinara din acesta luna. Sedinta se anunta una maraton, pentru ca pe ordinea de zi sint inscrise nu mai putin de 31 de puncte, unele din ele de maxima importanta si urgenta. Dintre ele, cel putin doua vor stirni discutii aprinse intre membrii consiliului. Ei vor avea de hotarit asupra conditiilor in care se va desfasura in urmatorul an la Suceava transportul de maxi-taxi, conditii care au suferit modificari esentiale fata de cele din prima perioada de functionare a serviciului. Caietul de sarcini intocmit de executiv pentru licitatia serviciului de maxi-taxi programata la inceputul lui februarie, a limitat numarul de masini la 70, le-a impus acestora capacitati de mai mult de 12 locuri pentru calatori, trasee ce cuprind toate zonele Sucevei, o conduita ceva mai stricta a soferilor fata de clienti, etc. Este posibil ca dupa ce va trece prin "furcile" consilierilor locali caietul sa sufere citeva modificari, dar care nu vor schimba esenta criteriilor stabilite de conducerea Primariei.
La sapte luni de la schimbarea sefilor in Primarie, salariatii acestei institutii vor cunoaste in sfirsit care va fi structura in care isi vor desfasura activitatea, cum se vor numi noile servicii, daca vor mai ramine pe posturi sau daca isi vor cauta alte locuri de munca. Cert este ca, din toata suflarea ce va trai in urmatorii patru ani din banii contribuabililor suceveni, 185 de angajati vor sta smirna in fata primarului Marian Ionescu, fiind in directa lui subordine. In conformitate cu noua organigrama, mai putin alambicata ca precedenta, ce va fi si ea supusa aprobarii consilierilor, s-a subtiat numarul directorilor din Primarie. Cele trei posturi de acest fel urmeaza a fi cistigate de cei amatori sa le ocupe, numai pe baza de concurs. Conducerea institutiei a fost de acord sa-si ia leafa din Primarie 189 de functionari, cam tot atitia citi functionau si in administratia Sofroni. Ei vor fi repartizati pe 30 de servicii si birouri, unele pastrate ca functiuni si titulatura din vechea legislatura, altele cu activitate in premiera pentru suceveni. Alti 240 de angajati ce vor minca o piine din "mina" municipalitatii apartin serviciilor publice ce-si au sediile in afara Primariei, respectiv Directiei Domeniului Public, Directiei Administratiei Pietelor si Cantinei de Ajutor Social.
Dupa ce noua organigrama va primi girul Consiliului Local, respectiv de marti, 30 ianuarie, fetele angajatilor din Primarie, vor fi dupa caz, luminoase, resemnate, crispate, sau nu vor mai fi deloc. (Daniela BEALE)

Comentarii