Campania TVR ”Mari Romani” a devenit subiect de carte

miercuri, 04 aprilie 2007, 19:23
2 MIN
 Campania TVR ”Mari Romani” a devenit subiect de carte

Cartea rememoreaza secvente ale acestui proiect cultural, de la coordonatele formatului initial de la BBC, la "aventura mondiala" a controversatului program de televiziune si prezinta date comparative despre topurile realizate de diferite tari.

De asemenea, cartea surprinde etapele de desfasurare ale campaniei lansate de TVR, ofera comentarii si aprecieri despre componenta si structura Topului 100, respectiv a Topului 10, date biografice ale ”finalistilor”, dar si ale ”avocatilor” si regizorilor celor 10 documentare difuzate de TVR in campanie, picanterii sau accidente din timpul filmarilor.

Autorul se opreste, intre altele, si asupra unor date statistice sau detalii sociologice referitoare la maniera in care au votat telespectatorii, oferind posibile interpretari ale acestora, dar si reactii ale publicului si ale presei. Totusi, volumul ”Mari Romani. Povestea unui succes mediatic” nu ofera o abordare sociologica a campaniei, potrivit autorului care spune ca l-a interesat mai mult ”povestea vie a oamenilor implicati in reusita proiectului”.

”Am nazuit sa rezulte o carte care sa fie citita de cit mai multi insi dintre cei care au constituit publicul emisiunii ‘Mari Romani’ si nu un text tehnic, care sa se adreseze doar unei miini de profesionisti ai cifrelor si schemelor sociologice”, a declarat Valentin Protopopescu intr-un comunicat de presa.

Cartea ”Mari Romani. Povestea unui succes mediatic” vine in completarea DVD-urilor cu documentarelor despre primii 10 Mari Romani, editate in colaborare cu TVR Media.

Primele zece pozitii ale clasamentului final al campaniei au fost ocupate de Stefan cel Mare, Carol I, Mihai Eminescu, Mihai Viteazu, Richard Wurmbrand,  Ion Antonescu, Mircea Eliade, Alexandru Ioan Cuza, Constantin Brancusi si Nadia Comaneci.

Cartea va putea fi achizitionata din librarii, din data de 5 aprilie, sau online, pe site-ul www.edituratrei.ro , la pretul de 29.90 de lei. (NewsIn)

Comentarii