Haos rutier in preajma scolilor

duminică, 07 martie 2010, 20:27
3 MIN
 Haos rutier in preajma scolilor

Pe 24 februarie, o eleva de opt ani, de la Scoala 6, a fost lovita de o dubita in timp ce incerca sa traverseze pe o trecere de pietoni din intersectia strazilor Bucovina si Mihail Kogalniceanu, iar dupa numai cateva zile un baietel de 7 ani a fost lovit de o masina, in fata Liceului de Arta "Stefan Luchian".

In luna decembrie, un alt elev de la Scoala 6 a ajuns pe capota unei masini dupa ce a incercat sa traverseze Strada Bucovina in fuga, fara sa se asigure, iar un elev de 11 ani, care a incercat sa traverseze neregulamentar Strada Nicolae Iorga, in zona Colegiului "A.T. Laurian", strecurandu-se printre masinile oprite la semafor, a fost acrosat de o Dacie. Proximitatea scolilor a devenit atat de periculoasa incat anul trecut pe 15 septembrie chiar si o invatatoare a fost accidentata pe trecerea de pietoni de la Scoala 8.

Cei mai expusi sunt elevii scolilor generale 1, 3, 6, 8, 10, 11, 12, dar si de la Liceul de Arta "Stefan Luchian", Colegiul National "Mihai Eminescu", Grupul Scolar de Industrie Usoara si Colegiul economic si administrativ "Octav Onicescu", unitatile de invatamant fiind in apropierea unor artere de circulatie cu trafic intens – Petru Rares, Tudor Vladimirescu, Bucovina, Bulevardul "Mihai Eminescu", Calea Nationala sau Octav Onicescu. Aici marcajele de pe carosabil au devenit aproape insesizabile, iar de supravegherea traficului rutier nici nu poate fi vorba. In acest context, cele mai mari probleme sunt  la iesirea elevilor de la cursuri, cand, ignorand orice regula de circulatie, unii dintre acestia coboara de pe trotuar si ajung in fata masinilor. In alte cazuri, elevii trebuie sa faca un adevarat slalom printre autoturismele parcate in apropierea scolilor.

In ciuda problemelor, autoritatile par sa nu aiba solutii. "Semnalizare exista si aveam in plan montarea acelor limitatoare de viteza in apropierea scolilor, insa atunci cand au fost montate cele de pe Marchian reactiile au fost negative. Din acest motiv, am renuntat. In al doilea rand, accidentele inregistrate s-au produs pe fondul neatentiei fie al soferilor, fie din partea pietonilor", spune primarul municipiului, Catalin Flutur. La randul lor, reprezentantii Politiei Rutiere sustin ca nu au suficienti lucratori pentru a dirija circulatia la orele de varf in apropierea scolilor.

Solutii gasite in alte zone ale tarii

Lipsa de reactie a autoritatilor surprinde cu atat mai mult cu cat acestea au la dispozitie mai multe masuri prevazute de lege. In Bihor si Ploiesti, au fost reactivate patrulele scolare, iar in Brasov limita de viteza in apropierea unitatilor de invatamant a fost redusa la 30 de kilometri pe ora. Si in Pitesti autoritatile locale au decis sa monteze limitatoare de viteza in timp ce la Iasi edilii au programat o noua campanie de montare a acestora, in total urmand sa fie instalate 1.130 de bump-uri (n.r. – limitatoare de viteza gen cocoasa).

Si la Suceava, in apropierea Liceului Pedagogic, unde erau inregistrate cele mai multe accidente, municipalitatea a montat limitatoare de viteza. "Avem in proiect realizarea trecerilor de pietoni cu vopsea termo-plast reflectorizata, dupa modelul celor de pe Strada Marchian, dar si montarea indicatoarelor luminoase de presemnalizare, insa nu putem sa ne ocupam numai noi de aceste probleme. Aici este vorba de educatie rutiera si ar trebui sa se implice mai multi factori, inclusiv unitatile de invatamant", a spus viceprimarul municipiului, Florin Ghiorghita.

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii