Ca-n filme: cum a fugit Carlos Ghosn din Japonia

sâmbătă, 04 ianuarie 2020, 16:34
3 MIN
 Ca-n filme: cum a fugit Carlos Ghosn din Japonia

El ar fi folosit două avioane private ale unei companii turcești. Închirierea a fost ilegală, iar angajații turci implicați au fost arestați.

Presa internațională publică noi detalii despre fuga din Japonia a lui Carlos Ghosn. Au apărut noi informații privind zborurile dar și unele legate de plecarea din Tokyo.

 

Nissan se temea că Ghosn fuge

Bănuind că va încerca să fugă din Japonia, firma Nissan (care se declară păgubită de Ghosn)  a angajat o companie privată de securitate care să îl supravegheze pe acesta 24 de ore din 24. Asta în pofida faptului că Ghosn era în atenția  autorităților polițienești din Japonia – reședința sa era supravegheată video 24 de ore din 24. Dar Nissan nu avea încredere în eficiența poliției, temere ce avea să-i fie confirmată ulterior de desfășurarea evenimentelor.

Însă avocații lui Ghosn din Japonia au depus o plângere împotriva Nissan și au cerut ca firmă privată de securitate să nu îl mai supravegheze, fiindcă îi era încălcat dreptul la intimitate. Pe 29 decembrie o instanță hotărăște că firma de securitate angajată de Nissan nu mai are dreptul să îl supravegheze, așa că activitatea sa încetează. A doua zi, pe 30 decembrie, Carlos Ghosn fuge din Japonia (cu ajutorul unei alte companii de securitate, angajată să îi organizeze evadarea).

 

Două zboruri private

Iată și filmul evenimentelor în privința zborurilor:

 

1. Doi clienți diferiți închiriază de la o companie de avioane private turcească, MNG JET, două aeronave – un Bombardier Global Express, indicativ TC-TSR și un Bombardier Challenger 300, indicativ TC-RZA. De remarcat faptul că închirierea unui Bombardier Global Express de la firma MCG JET costă aproximativ 10.000 euro / oră, iar un Bombardier Challenger 5500 euro / oră.

 

2. TC-TSR, un luxos avion privat de cursă lungă, pleacă de la Dubai și aterizează la Osaka pe 28 decembrie, unde rămâne până a doua zi.

3. Pe 29 decembrie, în jurul prânzului, Ghosn părăsește locuința sa din Tokyo. Pe înregistrarea video nu pare să fie însoțit de vreo persoană suspectă.

 

4. Ulterior, tot pe 29 decembrie, Ghosn se îmbarcă la bordul avionul TC-TSR, pe un mic aeroport de lângă Osaka (nu se știe dacă s-a îmbarcat folosindu-se de o identitate falsă, ori dacă era ascuns în cutia unui instrument muzical).

 

5. Avionul TC-TSR  pleacă de la Osaka la ora 11.10 PM și, după un zbor neîntrerupt de 12 ore aterizează la Istanbul, pe 30 decembrie, la ora 5.15 AM.

6. La Istanbul Ghosn este transferat, pe ascuns, prin zona cargo, către cel de-al doilea avion, TC-RZA. Acesta decolează la ora 6:02 AM către Beirut.

7. Avionul TC-RZA aterizează cam după o oră la Beirut. Aici Ghosn trece fără piedici de controlul pașapoartelor, pentru că funcționarii aveau indicații de la înalți oficiali ai guvernului libanez să nu-l deranjeze prea mult.

 

Turcii au fost arestați

Ulterior, la Istanbul s-a declanșat o anchetă în legătură cu închirierea avioanelor și s-a descoperit că în acte nu figura numere lui Carlos Ghosn. Unul dintre angajații firmei a recunoscut că a falsificat numele pasagerilor și și-a asumat întreaga vină. Au fost arestate la Istanbul, în legătură cu această trecere frauduloasă, inițial șapte persoane, dintre care patru piloți. Ulterior două au fost eliberate.

 

Franța nu îl va extrăda pe Ghosn, dacă se întoarce la Paris

La solicitarea Japoniei, Interpolul a emis un mandat internațional de arestare pe numele lui Carlos Ghosn. Având în vedere influența pe care o are Ghosn în cele mai înalte cercuri guvernamentale de la Beirut, cel mai probabil el nu va arestat. Între timp, Secretara de Stat a Economiei din guvernul francez, Agnes Pannier-Ru, a declarat la o emisiune TV că dacă Ghosn se va întoarce în Franța el nu va fi extrădat în Japonia. Ea a spus că Franța nu-și extrădează niciodată proprii cetățeni și această regulă se va aplica și în cazul lui Ghosn.

 

Comentarii