Cât va costa cecul în alb dat de Popa şi Rebegea unor basarabeni, la Aeroport?

vineri, 22 octombrie 2021, 01:50
2 MIN
 Cât va costa cecul în alb dat de Popa şi Rebegea unor basarabeni, la Aeroport?

Înţelegerea prin care CJ a dat în condiţii controversate 7.800 mp unei firme pentru construirea unui hangar de mentenanţă a elicopterelor a fost reziliată. Deşi nu a făcut nimic pe terenul respectiv, firma respectivă a atacat în instanţă anularea actului. Acum, cei de la PSD se arată îngrijoraţi că procesul ar putea să blocheze extinderea aerogării.

 

Cu abţinerea consilierilor PSD, aleşii din CJ au votat pentru respingerea plângerii prealabile formulate de concesionarul celor 7.800 mp de teren la Aeroport după ce Consiliul Judeţean a decis rezilierea contractului. Acest lucru s-a făcut la mai bine de un an de la încheierea lui în condiţii neclare, în timpul mandatului lui Maricel Popa, timp în care societatea respectivă nu a întreprins nimic pentru construirea acolo a unui hangar de mentenanţă pentru elicoptere, motivul impus pentru închiriere.

Cititi si: Tun de tun la Aeroportul Iași? 7800 mp dați pe ascuns unei firme suspecte. Popa tace

La ultima şedinţă a CJ, liderul consilierilor PSD s-a arătat îngrijorat că procesul deschis de firma Heli Avia (înregitrată la Valea Adâncă dar cu acţionari basarabeni) împotriva deciziei de anulare a contractului va duce la blocarea proiectului de dezvoltare a Aeroportului.

Vicepreşedintele Marius Dangă i-a răspuns că în contract este menţionată posibilitatea acordării unei juste despăgubiri fostului concesionar. „Partea contractantă nu a solicitat acest lucru, iar noi nu-l putem acorda din start pentru că nu avem mecanismul de a evalua cât înseamnă această despăgubire. Evident că ea ar putea echivala cel puţin cu plăţile pe care le-a efectuat către CJ până la momentul rezilierii contractului”, a spus Dangă. De altfel, contractul nu a fost pus în operă, a adăugat vicele CJ.

Cititi si: Tunul de la Aeroport: Răspundeți înainte de a pleca, domnule Popa, dacă nu aveți nimic de ascuns!

Terenul nu a fost identificat cu exactitate, nu are un număr cadastral distinct şi nu a fost intabulat şi, astfel, nu a ajuns niciodată în posesia concesionarului, a precizat el. Concluzia e că „nu avem niciun pericol cu edificarea viitorului terminal de pasageri”, a conchis Marius Dangă, menţionând că oportunitatea unei facilităţi pentru mentenanţa elicopterelor la Aerportul Iaşi rămâne un subiect deschis.

Cititi si: O piatră de moară la Aeroport lăsată de fosta conducere. Contract inexplicabil!

Amintim că acel contract a fost încheiat după ce Consiliul Judeţean şi-a dat girul pe baza unei hotărâri a Consiliului de Administraţie al Aeroportului emisă în urma unei şedinţe care nu s-a ţinut. Hârtia respectivă era semnată doar de preşedintele de atunci al CA, Mitică Rebegea.

Aşa cum am mai relatat, controversatul contract nu obligă concesionarul să construiască efectiv hangarul într-un anumit termen din cei 25 de ani pe care s-a făcut concesiunea, dar menţionează cu generozitate că acesta poate solicita despăgubiri dacă înţelegerea este reziliată înainte de termen. 

 

 

Comentarii