Cum a făcut șeful DRDP Iași să-și mărească veniturile cu 10 mii de lei

vineri, 26 mai 2023, 01:50
3 MIN
 Cum a făcut șeful DRDP Iași să-și mărească veniturile cu 10 mii de lei

Se ocupă de dirigenția șantierului A7 între Focșani și Bacău. „N-am luat nici 5 bani până acum, pentru că nu sunt fonduri”, ne-a spus Ovidiu Laicu. Licitațiile pentru desemnarea supervizorilor lucrării sunt în derulare, însă la CNAIR nu se știe cu certitudine dacă până atunci activitatea de consultanță poate fi îndeplinită la nivelul șefilor Regionalelor de drumuri naționale.

 

„Sunt diriginte de șantier autorizat, sunt expert în drumuri și nu am încălcat cu nimic contractul colectiv de muncă”, ne-a spus directorul general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri când l-am întrebat despre asumarea coordonării dirigenției de șantier pe o porțiune a Autostrăzii A7. Lui Ovidiu Laicu i s-a reproșat, chiar în cadrul Direcției pe care o conduce, că vizează să încaseze astfel un spor de 75 la sută din salariu pentru implicarea în acest proiect pe fonduri europene, respectiv câte 25 la sută pentru fiecare dintre cele trei loturi dintre Focșani și Bacău de care se ocupă.

Cititi si: Cum se va construi A7: o parte din singurul drum cu regim de autostradă din Moldova va fi demolată

„N-am luat nici 5 bani în cele 4 luni, că nu sunt fonduri”, ne-a spus directorul Regionalei. Ovidiu Laicu a menționat că nu e vorba de 75 la sută, ci de un adaos de 45 la sută din salariu. Asta ar însemna practic încă aproximativ 10 mii de lei supliment la salariul său de director general.

Pe de altă parte, Ovidiu Laicu a subliniat că activitatea de consultanță, de dirigenție de șantier trebuie făcută până la desemnarea câștigătorului licitației lansate de CNAIR în acest scop, „ca să nu se oprească lucrările”.

Cititi si: Autostrada A8 va avea 45 de tuneluri cu o lungime totală de 11 kilometri

În acest moment, se derulează proceduri de atribuire a serviciilor de supervizare a lucrărilor pentru cele trei loturi ale segmentului Focșani-Bacău și pentru cele trei dintre Bacău și Pașcani. Ambele licitații au fost lansate pe 8 februarie de la o valoare estimată de 51,7 milioane de lei pentru fiecare lot și se află acum în etapa evaluării ofertelor. Pentru fiecare lot concurează între 4 și 6 ofertanți.

Cititi si: EXCLUSIV – Traseul exact al A8, din caietul de sarcini al licitaţiei pe Leghin-Moţca. Iaşul are doar 672 m. Când începe şi când ajunge A8 la Iaşi?

Ovidiu Laicu a apreciat că CNAIR face o economie consistentă acum, până la desemnarea consultanților, iar de această activitate nu se poate ocupa decât un expert, a subliniat el. Laicu a precizat că e vorba de o echipă de zece oameni care trebuie să verifice cantitățile de materiale achiziționate și folosite, efectivul utilajelor angajat pe șantier, precum și calitatea lucrărilor. „Nu sunt numai eu, pentru că e un grafic care trebuie urmărit permanent. Constructorul (UMB Spedition, n.r.) merge foarte rapid, are un ritm infernal de lucru. Eu nu pot să stau numai acolo, dar merg de două ori pe săptămână”, a explicat directorul Regionalei ieșene de drumuri naționale.

Cât privește remunerația pentru această activitate, ea este prevăzută în contract, dar nimeni nu a luat „nici 5 bani”, a adăugat directorul. Unii nu mai vor să se ocupe de asta, „iar pe mine pot să mă schimbe și mâine”. El spune că i-a îndemnat pe cei de la Direcție să meargă la cursurile de dirigenție de șantier, dar „unii nu au vrut, alții nu au luat examenul, pentru că este extrem de greu”.

Cititi si: Nebunia de la Regionala de Drumuri și Poduri continuă cu doi directori recunoscuți de instanță

Am întrebat la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere dacă prezența directorului general al DRDP Iași ca diriginte de șantier contravine regulilor de funcționare ale CNAIR. Purtătorul de cuvânt ne-a spus tocmai se fac verificări în acest sens. Totuși, unele surse din cadrul companiei afirmă că un asemenea contract de supervizare nu poate să existe la nivelul directorilor de Regionale.

 

 

Comentarii