DNA a ridicat acte din Casa Pătrată! În vizor, cea mai bănoasă licitaţie a CJ

marți, 21 ianuarie 2020, 02:50
4 MIN
 DNA a ridicat acte din Casa Pătrată! În vizor, cea mai bănoasă licitaţie a CJ

O nouă reclamaţie a făcut ca procurorii DNA Iaşi să solicite de la Consiliul Judeţean documentaţia licitaţiei şi atribuirii primelor două loturi ale Axei rutiere Iaşi – Suceava. O plângere similară, depusă în 2016, pe subiectul lucrărilor la drumului Voineşti – Ţibăneşti, s-a lăsat cu descinderi. Acum, preşedintele CJ spune că nu ştie cine ar fi în spatele sesizării. El a făcut, însă, unele presupuneri.

„Pe Loturile 1 şi 2 ale Axei rutiere Iaşi-Suceava a fost făcută o reclamaţie la Parchet. Ne-a venit o înştiinţare săptămâna trecută să înaintăm documentaţia de licitaţie şi tot ce e legat de Axa 1, tronsonul 1 şi 2. Nu ştim cine a formulat reclamaţia, vom afla doar după finalizare“, a declarat, ieri, preşedintele CJ, Maricel Popa. El a adăugat că „nu avem emoţii“, pentru că procedura „a fost transparentă şi a respectat legea pas cu pas“. Maricel Popa a precizat că nu ştie nici care este obiectul reclamaţiei. Amintim că Lotul 2 (Gropniţa-Belceşti) a fost primul atribuit, fiind cel mai scurt (20 km) dintre cele trei sectoare în caare a fost împărţită Axa. De altfel, s-a înregistrat o singură ofertă, care a şi fost declarată câştigătoare, asocierea Alpenside-General Trust Argeş. Pentru Lotul 1, între Breazu şi Gropniţa, au licitat două asocieri, cea condusă de Alpenside şi cea dintre Con Ted Company şi Trasmir Vaslui. Într-o declaraţie făcută mai devreme unei platforme online, preşedintele CJ a ţinut să remarce că firma Con Ted a pierdut cursa. Însă patronul ei, ieşeanul Corneliu Brânză, a dezminţit categoric că ar fi depus vreo reclamaţie. Între el şi Maricel Popa există un conflict mai vechi, din toamna lui 2016, de când preşedintele CJ a acuzat compania că nu realizează lucrările de modernizare a DJ 248A Voineşti-Ţibăneşti. El a „poruncit“ atunci sistarea lucrărilor, ceea ce i-a atras un dosar de urmărire penală soldat cu instituirea mai multor sechestre. După mai bine de un an şi jumătate, acestea au fost retrase, iar dosarul, închis.

Pe de altă parte, „pe tronsonul 3 al Axei Iaşi-Suceava avem o contestaţie. Aşteptăm 15 zile pentru reevaluare şi pentru a răspunde la toate punctele din contestaţie. Se reevaluează. Nu pot să vă spun acum, deoarece nu interacţionez cu comisia. După ce se finalizează absolut tot, ne întâlnim şi luăm toate punctele de vedere“, a explicat şeful CJ. Lotul 3 este cel mai lung: 40,6 km, şi mai scump: 90 milioane lei. Ca urmare, aici au fost depuse trei oferte, una de la Alpenside, de data asta în asociere cu WFA Impex, una de la Daroconstruct, autoarea contestaţiei, firma lui Giani Canschi, care a obţinut şi contractul refacerii Spitalului de Copii, şi asocierea Eky-Sam SRL-DIMEX 2000 Company SRL.

E aproape sigur însă că licitaţia pe acest segment va fi reluată, mai ales că WFA Impex, companie legată de teleormănenii de la Tel Drum, avea interdicţie să participe la licitaţii. Dincolo de graniţa judeţului, partea suceveană a Axei se află în evaluare financiară. Licitaţia pentru atribuirea celor două loturi din judeţul vecin a fost lansată la începutul lunii septembrie, suma alocată pentru modernizarea celor 75 km de drum fiind de 181,7 milioane de lei. Aici, situaţia e pe dos faţă de Iaşi: bătălia se dă pe segmentul cel mai scurt (3 oferte).

Situaţia pe alte DJ-uri

Preşedintele Maricel Popa a amintit că urmează să fie lansată licitaţia pentru turnarea covorului asfaltic de la Ţibana-Ţibăneşti-Tansa-Dagâţa. „Vom rezolva şi problema podului de la Ţibana şi acel tronson de aproape 2 km de la Glodenii Gândului“, a precizat şeful CJ. Este vorba de segmentul din DJ 248A rămas nefăcut după scandalul izbucnit în 2016, când Maricel Popa a dispus sistarea şantierului pe motiv că stratul de asfalt e prea subţire, şi care a culminat cu descinderea procurorilor în mai 2017 la sediile CJ, Direcţiei drumurilor judeţene şi ale unor firme. Aşa cum am menţionat, dosarul a fost închis anul trecut.

Ieri, a fost reluată licitaţia pentru atribuirea contractului de modernizare a DJ 282D, între Româneşti-Podu lloaiei-Popeşti-Mădârjac (30 km). Valoarea estimată este de 61,5 milioane de lei, în creştere de la 45,6 milioane, cât s-a oferit la prima încercare de atribuire a contractului, anul trecut. Niciun ofertant nu a fost interesat. Acum, ofertele pot fi depuse până pe 21 februarie, iar durata contractului de lucrări va fi de un an şi jumătate.

Tot ieri, Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor a scos la licitaţie acordul cadru pentru lucrările de întreţinere pe drumurile judeţene pe timp de vară pentru anul 2020. Direcţia a pus la bătaie 19,45 milioane de lei, pentru trei loturi, de 2,7, 8 şi 8,8 milioane de lei. Ofertele se primesc până pe 20 februarie, iar câştigătorii vor fi anunţaţi până cel mai târziu la mijlocul lunii iunie. 

Comentarii