Proiect Erasmus pentru a-i ajuta pe tineri să se organizeze mai bine

miercuri, 26 aprilie 2023, 01:50
2 MIN
 Proiect Erasmus pentru a-i ajuta pe tineri să se organizeze mai bine

Proiectul Erasmus^ „Anomie, I change my LIFE^”, implementat de Asociaţia Culturală Moldavia, care a avut ca scop combaterea stării de anomie în rândul tinerilor şi dezvoltarea competenţelor de management de eveniment, îşi încheie activităţile. Schimbul de tineri a avut loc la Iaşi şi a implicat 30 de tineri şi 6 lideri din 6 ţări diferite: România, Bulgaria, Portugalia, Spania, Macedonia de Nord şi Turcia.

Proiectul a abordat două nevoi de bază ale tinerilor, identificate de psihologul E.H. Erikson: nevoia de fidelitate şi nevoia de mobilitate. Pentru a combate starea de anomie şi a satisface aceste nevoi, proiectul a propus două soluţii: alocarea de sarcini tinerilor în funcţie de nivelul lor de pregătire şi competenţă, şi susţinerea tinerilor în reuşita lor de zi cu zi. (Anomie – Absenţa normelor sau valorilor sociale la nivelul individului ori al societăţii; dezordine, dezorganizare; p. ext. haos, conform Dicţionarului explicativ)

„Tinerii au participat la sesiuni de învăţare experienţială, unde au dobândit competenţe de planificare şi management de eveniment prin metode de educaţie non-formală. De asemenea, ei au învăţat să colaboreze în echipe, şi-au dezvoltat abilităţi în sfera digitală, cum ar fi filmarea, editarea video şi promovarea online, dar au şi cunoscut culturi noi”, a spus Mădălin Florea, manager de proiect.

În urma schimbului de tineri, participanţii au dobândit competenţe şi abilităţi care îi vor ajuta să planifice şi să gestioneze diferite tipuri de evenimente în viaţa lor personală şi profesională, contribuind astfel la scăderea gradului de anomie în societate. Tinerii în starea de anomie nu pot deveni adulţi autonomi şi nu se implică în rezolvarea problemelor comunitare.

Asociaţia Culturală Moldavia, organizatorul schimbului de tineri, a colaborat cu 5 organizaţii partenere din ţările menţionate anterior. Împreună, au facilitat crearea unui mediu de învăţare interactiv şi memorabil pentru participanţi. Proiectul a inclus tineri cu oportunităţi reduse, precum cei care locuiesc în zone îndepărtate, rurale, slab dezvoltate sau cei care se confruntă cu dificultăţi socioeconomice sau discriminatorii. De asemenea, au fost implicaţi şi tineri voluntari activi în organizarea de evenimente la nivel local şi regional.

„Pe parcursul proiectului, tinerii au fost susţinuţi să organizeze un eveniment de la zero, să realizeze cercetări privind beneficiarii direcţi ai evenimentului lor şi să atragă parteneri. Această experienţă a sporit creativitatea, atitudinea proactivă şi gândirea inovativă a tinerilor, competenţe necesare în contextul actual, marcat de pandemie”, a precizat Mădălin Florea managerul proiectului.

Comentarii