Trei zile de nervi pentru medici de familie, dar şi pentru pacienţi: sistemul informatic iar nu a funcţionat
Medicii spun că acest „mod de funcţionare“ nu reprezintă o noutate, însă nu s-a mai întâmplat de mult timp ca platforma să nu poată fi folosită trei zile la rând. CNAS vorbeşte însă de doar „câteva întreruperi“.
Medicii de familie reclamă din nou faptul că, în ultimele trei zile, sistemul informatic nu a funcţionat, astfel că introducerea, validarea serviciilor medicale, verificarea calităţii de asigurat a pacientului, precum şi eliberarea de reţete au reprezentat operaţiuni care s-au făcut cu mare greutate. Pacienţii fie au fost întorşi din drum, fie au trebuit să aştepte ore întregi la uşa cabinetelor medicilor de familie.
„Componente ale Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate returnează extrem de multe erori pentru a treia zi consecutiv. Sistemul a funcţionat cu dificultate şi săptămâna trecută, însă în aceste zile sunt perioade întregi în care este aparent blocat, reţetele funcţionează doar în mod offline, iar serviciile nu se validează“, au precizat reprezentanţii Patronatului Medicilor de Familie.
Medicii de familie susţin că acest mod de funcţionare nu reprezintă o noutate, însă nu s-a mai întâmplat de mult timp ca platforma să nu poată fi folosită trei zile la rând. „Uneori, nici nu citeşte cardul, de validat consultaţiile, nici atât. Stăm şi ne uităm la soft degeaba“, a precizat un medic de familie.
Reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) văd însă lucrurile în nuanţe mai calde: au precizat că, de fapt, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a funcţionat doar cu câteva întreruperi, şi că, pentru moment, problema a fost rezolvată.
„Luni s-au înregistrat fluctuaţii ale PIAS, care au fost analizate şi soluţionate în cursul zilei de marţi, 9 octombrie. Pe durata efectuării lucrărilor tehnice, au existat intervale în care platforma informatică a avut timpi lungi de răspuns la solicitările utilizatorilor, fapt perceput de aceştia drept nefuncţionalitate. Menţionăm că serviciile medicale efectuate în perioada respectivă pot fi raportate şi validate în interval de trei zile lucrătoare după data efectuării serviciilor respective, nefiind necesară stabilirea de măsuri derogatorii“, au precizat reprezentanţii CNAS.
Problemele în acest sens pot fi semnalate de către pacienţi la info@casan.ro.