Un singur candidat pentru şefia Companiei de Transport. Ghiciți cine e!

sâmbătă, 26 ianuarie 2019, 03:00
2 MIN
 Un singur candidat pentru şefia Companiei de Transport. Ghiciți cine e!

Și-a depus dosarul la concurs doar Cristian Stoica, actualul director.

Concursul de recrutare pe postul de director general la CTP Iaşi nu a stârnit interes pe măsura importanţei funcţiei. Com­petiţia este organizată în baza cadrului legal privind guvernanţa corporativă, dar numai un singur candidat şi-a depus dosarul. Este vorba despre actualul şef al companiei, Cristian Stoica. Evaluarea candidatului va fi făcută de către un expert independent, în speţă firma Fox Manage­ment Consultants din Bucureşti.

Existenţa unui singur candidat va determina „arderea“ unor etape în selecţia directorului general. Dacă ar fi fost mai multe persoane înscrise, expertul analiza fiecare can­didatură, alcătuia o listă lungă de candidaţi după evaluarea dosarelor, organiza interviuri şi stabilea o listă scurtă. După o nouă rundă de interviuri, expertul urma să facă recomandarea. În cazul CTP Iaşi, Cristian Stoica este singurul candidat şi urmează să fie stabilită data interviului.

Mandatul noului director general va fi de patru ani. Stoica asigură provizoriu conducerea CTP încă de la înfiinţarea companiei (septembrie 2016) şi, anterior, a fost director tehnic al RATP. La acest moment, datele privind candidaţii înscrişi sunt confidenţiale, dar Stoica ne-a confirmat ieri că şi-a depus dosarul.

„Principalele priorităţi ţin de implementarea componentei smart în transportul public local, eficientizarea activităţii în interiorul societăţii, inclusiv prin informatizare, şi, ca o consecinţă la acestea, creşterea accesibilităţii serviciilor“, a declarat ieri Stoica.

El şi-a înaintat dosarul de candidatură cu doar câteva ore înainte de termenul limită. Surse din CTP spun că a fost singurul dosar înaintat.

Achiziţiile de autobuze noi din ultimii doi ani şi investiţiile în infrastructură (sistem e-ticketing, noi căi de rulare supuse reabi­litării etc.) care vor fi făcute până în 2023 cre­ează un context favorabil conducerii CTP. Cu toate acestea, CTP continuă să aibă destule probleme în ceea ce înseamnă respectarea timpilor de aşteptare în staţii, la orele de vârf mijloacele de transport fiind arhipline, indiferent la ce zonă a oraşului ne raportăm. O soluţie intens vehiculată este cea de a introduce benzi dedicate transportului public, dar Primăria întârzie luarea unei astfel de măsuri, în condiţiile în care, periodic, promisiunile în acest sens sunt reînnoite. Pe de altă parte, o astfel de măsură trebuie analizată cu mare atenţie. În Bucureşti, o „tentativă“ de bandă unică pentru RATB a provocat blocaje uriaşe în trafic, măsura fiind suspendată după o zi de la aplicare.

Comentarii