Directorii colegiilor ieşene analizează rezultatele simulării de bacalaureat. “Avem elevi care se bazează că vor recupera în timp scurt”

sâmbătă, 16 martie 2024, 02:50
4 MIN
 Directorii colegiilor ieşene analizează rezultatele simulării de bacalaureat. “Avem elevi care se bazează că vor recupera în timp scurt”

Elevii au aflat vineri, 15 martie, rezultatele de la simularea Examenului Naţional de Bacalaureat, susţinută în perioada 4-7 martie, la nivel naţional. Aceştia au fost anunţaţi de diriginţi cum s-au descurcat la probele simulării, urmând ca săptămâna următoare Ministerul Educaţiei să trimită către Inspectoratul Şcolar Judeţean borderourile asociate fiecărui elev.

Ministerul Educaţiei a publicat sinteza rezultatelor de la simularea susţinută de elevii claselor a XII-a şi a XIII-a seral/frecvenţă redusă. La nivel naţional, rata de promovare pentru fiecare probă este următoarea:

  • Limba şi literatura română – 60,13%
  • Disciplina obligatorie a profilului (matematică/istorie) – 64,12%
  • Disciplina la alegere a profilului şi specializării – 64,75%
  • Limba şi literatura maternă – 84,08%

Mai bine de o treime dintre elevii care au susţinut simularea au obţinut note sub 5 la cele trei probe. Mai exact, la proba la Limba şi literatura română 39,87% de elevi au note între 1 şi 4,99, la proba obligatorie a profilului (matematică/istorie) este vorba despre 35,88%, iar la proba la alegere a profilului şi specializării sunt 35,25% de tineri care nu au obţinut notă de trecere.

La Limba şi literatura română sunt doar 22 de note de 10, în timp ce la disciplina obligatorie a profilului sunt 663 şi 560 la disciplina la alegere.

Notele au fost transmise în judeţul Iaşi

Notele de la simularea Examenului Naţional de Bacalaureat nu sunt publice, fiind transmise către elevi şi părinţi prin intermediul profesorilor. Reporterii „Ziarul de Iaşi” au contactat o parte dintre directorii şcolilor din municipiul Iaşi pentru a afla cum s-au descurcat elevii la simulare.

„Sunt atât rezultate frumoase, cât şi rezultate care ne-au pus pe gânduri şi ne-au tras anumite semnale de alarmă la anumite discipline. Din câte am discutat cu colegii, era de aşteptat ca unele să fie mai mici, deci nu au fost surprize. Sperăm la examenul real să fie note mai bune acolo unde este loc de îmbunătăţit. Am văzut că la matematică s-au obţinut rezultate frumoase, sunt câteva note de 10, ceea ce ne-a bucurat foarte mult”, a declarat Mihaela Pîrpîlă-Gotcu, directoarea Colegiului Naţional „Emil Racoviţă” din Iaşi.

Directorii au spus că vor realiza analize la nivelul unităţii de învăţământ pentru a vedea exact care sunt lipsurile. „Rezultatele sunt bune la nivelul Colegiului Naţional. Urmează să facem analize detaliate pe ele. Aceste rezultate constituie doar un element orientativ în drumul pregătirii pentru Bacalaureat”, a precizat Elena Calistru, directoarea Colegiului Naţional din Iaşi.

Potrivit directoarei de la Colegiul Naţional „Costache Negruzzi” din Iaşi, Camelia Gavrilă, discuţiile cu elevii, pe marginea lucrărilor de la simulare, vor decurge diferit faţă de Evaluarea Naţională, întrucât este vorba despre elevi de clasa a XII-a, care „au o altă maturitate de înţelegere a notării şi antrenamentului pentru examen”. „La nivel general de sistem cu siguranţă sunt elevi care îşi doresc nota de promovare şi nu au ţinte neapărat de notare, dar când vorbim de anumite şcoli este şi o problemă care ţine de statutul elevului, care îşi doreşte să încheie liceul la un anumit nivel, adică este un interes şi pentru notă. Un alt aspect de punctat este că sunt universităţi la care elevii aplică şi se pun nişte condiţii legate nu neapărat de media la Bacalaureat, cât de nota la anumite discipline. Nota este relevantă şi pentru absolvenţii care vor urma sau se orientează spre facultăţi care presupun şi obiecte similar, cum ar fi medicina cu fizică, chimie şi biologie sau zona filologică cu limba română”, a menţionat Camelia Gavrilă.

Directoarea Liceului de Informatică „Grigore Moisil” din Iaşi, Adina Romanescu, a spus că rezultatele elevilor sunt acceptabile pentru acest moment, însă nu se ridică la nivelul aşteptărilor. „Elevii claselor a XII-a trebuie să intre într-un ritm alert de pregătire, să îşi gestioneze mai bine timpul, concentrarea, să devină mai atenţi la redactare şi mai riguroşi. Avem încredere în elevii noştri că îşi vor îmbunătăţi competenţele până la susţinerea examenului. Avem elevi cu o inteligenţă ridicată, care se bazează mult că vor recupera în timp scurt, dar nu pot fi implementate reţete universale în învăţare. Sunt discipline la care este aproape imposibil să obţii rezultate foarte bune, dacă nu ai un ritm constant. Ştim că elevii şi profesorii din LIIS şi-ar dori o altă abordare în evaluarea competenţelor, dar analiza politicilor educaţionale ar fi trebuit să o facem cu mult timp înainte. Acum trebuie să folosim timpul cât mai eficient pentru a-i motiva să înveţe. Se impune de mult timp reforma curriculară, aceasta trebuie să preceadă schimbarea paradigmei evaluărilor naţionale”, a declarat Adina Romanescu.

Borderourile asociate fiecărei evaluări vor fi trimise de către Ministerul Educaţiei Inspectoratului Şcolar Judeţean până cel târziu marţi, 19 martie, urmând a fi transmise de către inspectorat către fiecare unitate de învăţământ cel târziu până pe 20 martie.

Sursă grafice: edu.ro 

Comentarii