200 de copii care fac scoala in sistemul „step by step“ au scapat de grija temelor

joi, 29 noiembrie 2007, 20:33
2 MIN
 200 de copii care fac scoala in sistemul „step by step“ au scapat de grija temelor

Fara note ori calificative, dar urmarind programa nationala, educatia prin joc sau metodele alternative de invatamint incep sa se dezvolte si in Iasi. De doi ani functioneaza clasele „step by step".

Peste 100 de elevi invata dupa acest sistem, iar alti 100 de la gradinite. In invatamintul primar sint 3 clase de invatamint alternativ „step by step" la Scoala „Titu Maiorescu" din Iasi si inca o clasa la Scoala „Nicolae Iorga" din Pascani. Totul a inceput insa de la grupele Gradinitei cu Program Prelungit nr. 3.

„Fata de sistemul traditional de predare, se pune accentul mai mult pe comunicare si socializare, elevii pot alege singuri ordinea activitatilor, este sedimentat spiritul de echipa, dar si lucrul independent, iar invatarea se face fara ca elevii sa fie neaparat constienti ca sint la scoala", a declarat sefa inspectoratului Scolar judetean, Camelia Gavrila.

Fiecare clasa are cite doi invatatori, iar multe dintre activitati au loc pe centre de interes. De exemplu, unii elevi scriu, in timp ce altii lucreaza la matematica sau la stiinte. „Invatamintul «step by step» se adreseaza in special elevilor care provin din familii ocupate, deoarece programul scolar este organizat pina la ora 16. Avem intilnirea de dimineata, unde discutam despre insemnatatea zilei, calendarul schimbarilor din natura dar si noutati mai placute sau mai putin placute din viata elevilor care doresc sa le impartaseasca cu colegii lor. De la 9 incep activitatile pe centre, iar intre 12 si 13 este pauza de masa. Dupa-amiaza avem activitati recreative – filme, povesti, jocuri didactice, iar la sfirtit evaluarea sarcinilor de la centre", a povestit institutoarea Creola Caras de la Scoala „Nicolae Iorga" Pascani.

Chiar daca au program mult mai complex decit colegii lor, invatatorii care predau cu metode alternative sint platiti la fel ca si ceilalti colegi ai lor din sistemul traditional. „Este singurul minus care persista in cei 12 ani de cind sistemul step by step este implementat in Moldova. Lucram si cite 30 de ore pe saptamina", a declarat Daniela Guzu, de la Scoala „Titu Maiorescu".

Invatamintul „step by step" se adreseaza parintilor care isi permit sa dea la scoala cel putin 200 de lei lunar pentru prinzul copiilor si consumabile. „Sistemul este inca la inceput si nu si-a dovedit eficienta la Iasi. Consider ca are si o serie de puncte slabe, cum ar fi evaluarea descriptiva si nu pe baza de calificative, astfel incit parintele nu poate sa constientizeze valoarea clara a copilului lui, in raport cu ceilalti. De asemenea, activitatile fiind organizate pe centre, poate fi greu de controlat ce se intimpla. Parintii sint multumiti in general pentru ca elevii nu mai au si teme pentru acasa, dar conteaza daca scolarii au reusit sa asimileze programa, competentele corespunzatoare clasei in care se afla sau obisnuintele de lucru", a mai spus Camelia Gavrila.

O evaluare a calitatii acestui sistem educational va fi facuta de Inspectoratul scolar Judetean in cel de-al doilea semestru.

Comentarii