Absolventii de gimnaziu din Bacau pierd teren in fata celor din judet

joi, 26 iunie 2003, 23:00
2 MIN
 Absolventii de gimnaziu din Bacau pierd teren in fata celor din judet

Ierahia absolventilor de gimnaziu, alcatuita pe baza mediilor de
admitere, poate fi, ca orice top, comentata in fel si chip. Doua
aspecte sint, insa, vizibile chiar si pentru cei mai putini specialisti
intr-ale invatamintului: numarul mediilor de peste 9,00 este in
scadere comparativ cu anul trecut, in timp ce absolventii de
gimnaziu din municipiul Bacau au pierdut terren in fata colegilor
din celelalte localitati ale judetului. Mai exact, jumatate dintre primii
100 de elevi din clasamentul amintit au terminat opt clase la scoli
din afara municipiului Bacau, municipiul Moinesti si orasul
Comanesti conducind „ostilitatile” din acest punct de vedere. Nu
lipsesc, insa, nici elevii din Onesti, Tg. Ocna sau chiar Sascut si
Ardeoani. O situatie care, automat, naste intrebari de genul „Sint,
cu adevarat, mai buni absolventii de gimnaziu din celelalte orase
decit cei din Bacau?”. Raspunsul l-am cautat la profesori care au
corectat la Capacitate, parerile acestora fiind impartite. „Pot spune
cu mina pe inima ca profesorii din Bacau muncesc foarte mult cu
elevii de clasa a VIII-a si, in consecinta, cerintele sint pe masura.
Nu spun ca ceilalti profesori din judet nu muncesc, dar, din cite
stiu, cantitatea de pregatire suplimentara e mai scazuta si, de aici,
un nivel ceva mai scazut al cerintelor. In aceste conditii, se poate
face simtita o anumita lejeritate la corectat”, a sustinut profesoara
de geografie Eugenia Danila. Cum era de asteptat, dascalii din
judet resping categoric o asemenea idee si spun ca, de fapt,
aceasta e situatia coreacta. „Situatia e reala. Eu am corectat la
Comanesti si pot sa va spun ca am respectat intrutotul baremul
ministerului. Nu stiu daca elevii din afara Bacaului s-au «desteptat»
peste noapte, dar cred ca nu a mai functionat sfera de influente”, a
spus profesoara de matematica Viorica Rata de la Scoala nr. 2 Tg.
Ocna, fara insa a da amanunte referitoare la „sfera de influente”.
Pe de alta parte, unii profesori au lasat sa se inteleaga ca nu atit
modul de corectare al tezelor ar fi putut inflenta media de admitere
a unui elev sau altul, ci mai degraba felul in care a fost asigurata
supravegherea in sala de examen, o asistenta mai lejera dind
posibilitatea candidatilor sa scrie mai multe si, de aici, sa obtina o
nota cu citeva sutimi mai mare. De altfel, departajarea primilor 100
de elevi din ierarhia judeteana se face la nivelul sutimilor de punct,
diferente care se pot datora nu numai mediilor de la Capacitate, ci
si mediilor din timpul claselor V – VIII. (Eduard CUCU)

Comentarii