Jumatate din bobocii de liceu au oroare de matematica

marți, 05 ianuarie 1999, 00:00
2 MIN
 Jumatate din bobocii de liceu au oroare de matematica

Conform sondajului CJAP, jumatate din cei 615 elevi din clasa a IX-a chestionati au declarat ca au serioase probleme de invatare la matematica, 45% la fizica, 32% la chimie si 25% la logica. Dintre acestia, ceva mai mult de 40% petrec peste trei ore invatind, 38% studiaza intre doua si trei ore pe zi, in timp ce 18% termina pregatirea lectiilor in cel mult doua ceasuri. O situatie ce i-a determinat pe autorii studiului sa concluzineze ca un numar relativ mare de elevi consacra un timp insuficient studiului individual in raport cu dificultate materiei. De altfel, 61% dintre subiecti s-au aratat constienti de faptul ca nu-si folosesc intreaga capacitate intelectuala, iar rezultatele obtinute la invatatura sint sub posibilitatile reale ale lor.
In ceea ce priveste cauzele raminerii in urma la invatatura, pe primul loc (54% din cei chestionati) au fost plasate carentele de organizare pedagogica manifestate de profesori. "Materia de invatat este prea dificila, n-o intelegem si invatam mecanic", au sunat multe din raspunsurile elevilor. La aceasta se mai adauga neinvatarea sistematica si la timp, lipsa de obiectivitate in notare si exigenta exagerata a unor profesori care nu reusessc sa realizeze ore atractive.
Cit priveste masurile care ar putea duce la indreptarea situatiei, elevii care au raspuns la chestionar au considerat ca trebuie sa se implice mai mult in activitatea de invatare, sa-si cultive increderea in fortele proprii si, pe de alta parte, profesorii sa practice modalitati de evaluare stimulative si sa structureze continuturile lectiilor pentru ca acestea sa poata fi insusite logic.
"Sondajul a evidentiat cit se poate de bine ca evaluarea nu trebuie sa fie numai o simpla notare a elevilor, si aceea subiectiva deseori, ci profesorii trebuie sa si motiveze elevilor de ce au pus o nota sau alta. Evaluarea trebuie sa scoata in evidenta si lacunele in cunoastere la disciplinele la care elevii au rezultate mai slabe" , a incheiat Ruxanda Iosipescu, consilier la CJAP. (Eduard CUCU)

Comentarii