Reclamagiii Botosaniului

sâmbătă, 13 ianuarie 2001, 00:00
3 MIN
 Reclamagiii Botosaniului

Anul trecut, cele mai multe reclamatii au fost depuse de botosaneni la sediul Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului. In afara miilor de reclamatii intemeiate, OJPC a primit si sesizari cit se poate de trasnite. La inceputul anului trecut cind temperaturile atmosferice au coborit cu mult sub zero grade un cetatean si-a achizitionat o caciula de blana de la un magazin din Botosani. Dupa citeva zile si-a dat seama ca este nemultumit de obiectul achizitionat si a facut o plingere catre OJPC in care reclama: "Caciula pe care am achizitionat-o nu este buna deoarece emana un miros foarte neplacut ce-mi afecteaza implicit si podoaba capilara". Un altul care a spart un pahar la un bar dintr-o localitate a judetului a reclamat ca patronul crismei i-a pretins 20 mii lei pe un pahar, desi la un magazin din Botosani acesta gasise un pahar identic costa doar 5 mii lei.
"Una dintre cele mai ciudate reclamatii a fost facututa de un botosanean care s-a plins ca a fost pacalit de un vinzator din bazar. Omul s-a dus sa-si cumpere o pereche de sandale, le-a probat la tejghea, i-au placut, le-a platit dupa care a rugat vinzatorul sa i le impacheteze. Cind a ajuns acasa a constatat ca sandalele pe care le achizitionase erau de dama si pe deasupra aveau si toc. A facut pina la urma sesizarea catre noi dar nu am putut sa-i rezolvam cererea deoarece vinzatorul nu avea nici o vina in acest caz", a spus Dumitru Monacu, directorul OJPC Botosani. Tot in registrul cu sesizari facute de catre consumatorii nemultumiti am gasit urmatoarea reclamatie: "Am aratat cu degetul vinzatorului o piine graham pe care am si cumparat-o dar cind am ajuns acasa am constatat ca era de fapt facuta dintr-un fel de tarite". Dupa cum se stie, piinea graham este mai inchisa la culoare si este facuta din faina de secara.
Un alt botosanean s-a adresat OJPC deoarece uleiul achizitionat din piata centrala "sfiriie cind tigaia se incalzeste, ba mai mult incepe sa pocneasca". Exista si reclamagii care nu se multumesc doar cu o simpla sesizare. Ei doresc ca opinia publica sa fie imediat instiintata ca "la cofetarii si patiserii prajiturile se fac in prezenta gindacilor si a altor insecte periculoase pentru sanatatea oamenilor".
Iesind din sfera produselor alimentare si a obiectelor de vestimentatie si incaltaminte trecem si in domeniul de activitate al substantelor chimice si al serviciilor. Un client al postului de televiziune Somax a facut zeci de reclamatii la OJPC in care sesiza faptul ca semnalul este foarte slab si toate posturile de televiziune se vad cu purici. Exasperati, inspectorii OJPC au anuntat televiziunea Somax care s-a deplasat la domiciliul cetateanului nemultumit unde a constatat ca de fapt banana de la televizor era scurtcircuitata tocmai de propriertar care a efectuat "mici reparatii". Si spray-urile pentru tintari au facut parte din produsele "foarte reclamate" de cumparatorii nemultumiti. "Am achizitionat din piata centrala un spray de tintari dar am constatat ca de fapt nu-i omoara pe ei, ci alte insecte".
Lista celor mai trasnite reclamatii poate continua de la vecinii care se reclama intre ei deoarece frigiderele fac zgomot pina la pensionarii nemultumiti de cei care isi spala masinile in fata blocului iar substantele chimice provenite din apa murdara afecteaza temelia constructiei si pina la reperele pe care le dau consumatorii reclamangii inspectorilor OJPC. "Am intilnit cereri in care reperul dat de consumatorii nemultumiti suna cam asa: "Am achizitionat produsul de la prima taraba din stinga vis a vis de Big si de hala centrala de carne. Am dat totusi curs si acestor reclamatii dar acolo unde din motive lesne de inteleas nu am putut sa dam nici un fel de rezolutii din punctul nostru de vedere dar am anuntat totusi in scris consumatorul de faptul ca si atributiile noastre sint limitate, iar cererea facuta ne depaseste puterile oferite de legislatia in vigoare," a incheiat Monacu. (Dragos V.)

Comentarii