Regionala CFR Galati va trai numai pe spatele navetistilor

sâmbătă, 05 februarie 2000, 00:00
2 MIN
 Regionala CFR Galati va trai numai pe spatele navetistilor

Noile companii regionale de transport feroviar de calatori, infiintate la 1 februarie prin divizarea societatii CFR Calatori, vor avea viata grea de acum incolo, in conditiile in care vor trebui sa traiasca mai mult din fondurile obtinute din exploatare si mai putin din cele primite sub forma de subventie. Cea de-a doua etapa de restructurare a SNCFR, incheiata odata cu inceperea activitatii celor opt companii regionale, a tulburat serios apele la "defuncta" Agentie Zonala de Calatori Galati, care a "pierdut" peste noapte nu mai putin de 18 trenuri rapide si accelerate, considerate a fi extrem de profitabile. Aceste garnituri care circulau pe rutele catre Bucuresti, Constanta, Timisoara, Cluj si Brasov au trecut, incepind cu 1 februarie, in subordinea "companiei-mama" CFR Calatori care va beneficia de acum incolo de incasarile obtinute de la calatorii care folosesc trenurile respective. In aceste conditii, regionala Galati a pierdut o importanta sursa de venit, raminindu-i in exploatare numai 111 trenuri de persoane, de pe urma carora se inregistreaza incasari destul de "subtiri".
Dupa cum se stie, ministrul Transporturilor, Traian Basescu, a anuntat ca prin infiintarea companiilor regionale s-a incercat o mai buna gestionare a resurselor financiare alocate transportului local feroviar, diminuarea pierderilor si flexibilizarea serviciilor in functie de nevoile reale de trafic. Toate aceste lucruri trebuie realizate in conditiile in care procentul de subventie alocat regionalelor va scadea in viitor de la 70% la 50%, deci pretul biletelor de calatorie nu se va mai bucura de o "sponsorizare" masiva a statului.
Ca urmare a acestui fapt, Regionala Galati, careia i-au ramas in custodie doar personalele, trebuie sa gaseasca ac de cojocul navetistilor care umplu pina la refuz trenurile fara sa se sinchiseasca sa plateasca. "Pentru noi urmeaza o perioada foarte grea, pentru ca am fost lasati sa traim pe propriile picioare. Consider ca acest pas facut in restructurarea SNCFR este benefic, daca noi vom sti sa eficientizam traficul feroviar de persoane local, prin eliminarea calatorilor fraudulosi. De acum incolo depinde in mare masura de noi felul in care vom reusi sa ne atragem clientii, sa oferim servicii de calitate dar sa ne si crestem veniturile pentru a deveni rentabili. Oricum, trebuie sa gasim solutii pentru a combate fenomenul «blatistilor», care in prezent ne aduce pierderi, dar in acelasi timp sintem obligati sa gasim resurse pentru a-i multumi pe calatorii care platesc biletul", ne-a spus directorul adjunct al Regionalei Galati, Stefan Costin. (Iulian GROSU)

Comentarii