Intr-o luna, un romascan a consumat 900.000 de litri de apa

vineri, 22 februarie 2002, 00:00
3 MIN
 Intr-o luna, un romascan a consumat 900.000 de litri de apa

Locatarii blocului 62, din Roman, care face parte din asociatia nr.14 si-au contorizat consumul propriu de apa. Cu toate acestea, pentru luna ianuarie chiar daca familia Suhan care si-a instalat apometru si nu a fost declarat atunci la asociatie, consumul de apa repartizat este enorm. Nici daca acestia aveau un elefant in apartament, ori tineau toti robinetii deschisi nu ar fi consumat 1300 mc. "Pe luna ianuarie, consumul de apa este exagerat, in conditiile in care pe apometrul montat consumul este de doi metri cubi. Poate este si vina mea ca nu am declarat apometrul la asociatie decit acum doua zile, dar aceasta nu inseamna ca trebuie sa platesc 5 milioane de lei apa. Apometrul l-am montat in luna ianuarie. Cred ca pierderile de pe retea au fost incluse in factura mea. Ma intreb: care pierderi, pentru ca la noi in bloc toata lumea are apometre, iar la subsol, sau pe linga bloc nu exista defectiuni ale instalatiei de alimentare cu apa. Nu stiu ce am sa fac. Sotia mea a venit in casa plingind cind a vazut lista afisata in casa scarii" a spus, indignat, Dumitru Suhan.
"Va plati cit consuma"
Contactata telefonic, administratora asociatiei nr 14, Liliana Hodorogea subliniat ca factura a fost incarcata datorita pierderilor mari care s-au inregistrat datorita defectiunilor la instalatia de apa a apartamentului. "Lucratorii Goscom care s-au deplasat in apartamentul domnului Suhan au gasit apa de la cada curgind in afara, robinetii erau defecti iar apa tisnea cu presiune mare. Acest lucru il poate confirma si doamna Vasilica Bolohan, de la Goscom care se ocupa cu apometrele. Dinsul a fost singurul care nu a avut apometru. Acum, ca si-a montat, este foarte bine pentru dumnealui, o sa plateasca exact cit consuma. Consumul pe care l-a avut a fost de 887 de metri cubi, nu cum sustine ca ar fi de 1300 mc", a spus Liliana Hodorogea. Suhan Dumitru a mai spus ca el nu are nimic impotriva faptului ca are de platit atit de mult la intretinere, si ca o va plati, esalonat, doar ca nu-si poate explica un astfel de consum pe
care-l considera exagerat.
Este posibil sa fi fost o avarie
Factura la blocuri vine prin asociatie, fiind vorba de impartirile pe care le fac ei. Dupa impartirea consumului, dupa ce se scad cei care au apometre, ramin ceilalti, care platesc si eventualele pierderi. Noi citim lunar consumurile si orice consum din acesta, de o valoare atit de mare, intra in atentia noastra si luam mediat masurile care se impun.
Daca semnaleaza asociatia la blocul respectiv un consum exagerat fata de luna precedenta, trebuie sa analizam sa vedem ce se intimpla. Trebuie verificat consumul la bransamentul de la bloc, apoi trebuie verificate cantitatile declarate de ceilalti locatari, care au apometre, dar si daca exista pierderi interioare. Se poate ca tot ceea ce se pierde, sau tot ceea ce nu se declara, sau ceea ce se "fura" sa le revina celor necontorizati. Insa, mai intii, trebuie facute toate aceste verificari", a declarat Neculai Stan, directorul tehnic al Goscom. (Remus MINEATA)

Comentarii