Strazile Sucevei arata ca dupa patru ani de bombardament

duminică, 23 aprilie 2000, 23:00
3 MIN
 Strazile Sucevei arata ca dupa patru ani de bombardament

Proaspat instalat in fotoliul de primar, Constantin Sofroni anunta, pe 3 iulie 1996 ca demareaza actiunea de asfaltare a strazilor. A prezentat atunci o adevarata strategie, care cuprindea atit asfaltarea strazilor din centrul municipiului, cit si cele din cartiere, referindu-se in mod special la strada Gheorghe Doja si pasajul feroviar din Cartierul Itcani. Sucevenii au putut insa constata ca nici atunci, si nici mai tirziu, actiunea de asfaltare a strazilor nu a demarat. Aceasta daca excludem lucrarile efectuate pe tronsoanele aferente drumurilor nationale si europene de pe raza municipiului Suceava, care au fost remediate cu bani veniti din providentiala, pe atunci, taxa Basescu.
Mai apoi, la fiecare inceput de an, Constantin Sofroni a facut publice prioritatile primariei Suceava pentru urmatoarele 12 luni. De fiecare data, pe lista acestora, se regasea intretinerea si asfaltarea drumurilor din cartierele Obcini si Burdujeni, cartiere in care gropile, lasate mostenire din precedenta legislatura, se adinceau tot mai mult. Si tot in fiecare an Constantin Sofroni a promis consolidarea pasajului feroviar Itcani. Este de la sine inteles ca nu s-a facut nici un gest in acest sens, pina in clipa de fata. S-a ajuns astfel in situatia in care, chiar Inspectia in Constructii a avertizat anul acesta ca pasajul s-ar putea prabusi in orice moment.
In ceea ce priveste cartierul Itcani, cotidianul nostru semnala in luna mai a anului 1998 ca strazile de aici nu au mai fost reparate de 25 de ani. Constantin Sofroni a promis ca din 1999 se va trece la repararea lor. A trecut si 1999, ajungem la mijlocul anului 2000 si nici groapa din Itcani nu a fost astupata.
Strada Gheorghe Doja, care face legatura intre cartierele Itcani si Burdujeni trebuia sa devina, in viziunea primarului actual, o sosea de centura, care sa preia in parte traficul de pe strada Traian Vuia. Anuntate inca din 1996, reparatiile pe aceasta strada au demarat de-abia in toamna anului trecut si s-au oprit brusc, din ratiuni meteorologice, la jumatate. Practic, a fost asfaltata o singura banda, astfel incit numai automobilistii care vin catre Burdujeni pot constata imbunatatirea calitatii carosabilului. Mai mult, datorita diferentei de nivel dintre cele doua benzi, o depasire este o aventura riscanta.
Cit priveste strazile din Burdujeni, starea lor vorbeste de la sine. Lipsa de preocupare pentru reparatia acestora le-a adus la nivelul drumurilor forestiere, unde cu greu se poate circula chiar si cu un autovehicul de teren. Dar pentru ca de mai bine de un an s-a tot vorbit despre starea acestor drumuri, la sfirsitul saptaminii trecute, burdujenenii au avut surpriza sa intilneasca, pe strada Bujorilor, un utilaj trimis de Primarie sa demareze actiunea de reabilitare a strazii. Aceasta initiativa, cu o luna si jumatate inainte de alegeri, miroase de la o posta a campanie electorala. Actiuni de acelasi gen au fost demarate acum citeva zile si in cartierul Obcini, palida incercare de a mai aplana cit de cit nemultumirile locuitorilor din cartierul cel mai nou al Sucevei, acolo unde nu exista practic un metru liniar de strada negaurita de vicisitudinile vremii.
Tot in acest cartier este situat si Bulevardul Corneliu Coposu. Dupa ce a primit, prin Hotarire de Consiliu Local acest nume pe jumatate din lungime si numele fostului prefect al Sucevei, Ioan Tudoras pe cealalta jumatate, fosta strada a Dornelor a fost primenita, in toamna anului 1998, asternindu-se un strat asfaltic de grosime milimetrica peste betonul gaurit. Acest strat a rezistat atit cit era nevoie, adica pina cind fiul fostului prefect al Sucevei si seful Departamentului Administratiei Publice Locale din acea vreme au taiat panglica de inaugurare a noilor strazi. La prima ploaie, asfaltul turnat in pripa s-a exfoliat imediat si drumul inaugurat cu pompa mare a ramas ca dupa bombardament. La fel arata, de altfel si in ziua de astazi.
Nici centrul orasului nu a beneficiat de un tratament mai grijuliu din partea Primariei, in acesti patru ani. Stazile laturalnice arata la fel ca cele din cartierele marginase, dar si arterele importante, cum ar fi de exemplu strada Mihai Viteazu, intimpina conducatorii auto cu gropi adinci cit roata. (Neculai ROSCA)

Comentarii