Studiu: Televizorul ii determina pe copiii obezi sa manince de doua ori mai mult

marți, 24 aprilie 2007, 20:49
2 MIN
 Studiu: Televizorul ii determina pe copiii obezi sa manince de doua ori mai mult

Studiul a aratat ca un copil cu cit era mai gras, cu atit minca mai mult atunci cind era expus publicitatii care urma unui episod de desene animate.

In urma publicitatii la alimente care este difuzata la televizor, copiii obezi maninca cu 134% mai mult decit copiii cu o greutate normala, care asimileaza doar cu 84% mai mult fata de copiii care nu urmaresc, la televizor, publicitatea la alimente.

Studiul Universitatii din Liverpool mai arata ca, desi de la inceputul anului in Marea Britanie, a fost interzisa publicitatea la mincarea nesanatoasa in timpul emisiunilor pentru copii, acestia au in continuare acces la astfel de publicitate in timpul programelor care se adreseaza intregii familii.

Realizatorul cercetarii, doctorul Jason Halford, a declarat, ca o concluzie a studiului, ca interzicerea partiala a publicitatii la mincare nesanatoasa nu va rezolva de una singura problema obezitatii minorilor. "Nu este vinovata publicitatea, ci mincarea careia i se face publicitate. Nu este de vina, pina la urma doar mincarea, ci si stilul de viata", a declarat doctorul Jason Halford.

"Copiii sint tratati acum pentru boli ca diabetul de gradul 2 si chiar pentru probleme cardiovasculare. Nu exista asa ceva acum 15 ani. Acest lucru ar putea chiar sa scurteze viata acestor copii cu 15 ani. In plus, obezitatea infantila creste in continuare", a mai declarat realizatorul cercetarii, doctorul Jason Halford.

In Marea Britanie, potrivit unor studii, 14% dintre copii sint considerati obezi si aproximativ 30% sint considerati supraponderali spre obezi.

In lume, potrivit unui studiu al Organizatiei Mondiale pentru Sanatate, peste 1,1 miliarde de oameni sint supraponderali, dintre care aproximativ 312 milioane sint obezi.

Studiul a fost realizat de Universitatea din Liverpool pe 60 de copii cu virste cuprinse intre 9 si 11 ani. (NewsIn)

Comentarii