Trucuri cu miros de brad si scortisoara pentru a stimula cumparaturile in magazine

sâmbătă, 17 decembrie 2011, 13:51
1 MIN
 Trucuri cu miros de brad si scortisoara pentru a stimula cumparaturile in magazine

V-ati apucat inca din noiembrie sa cumparati tot felul de cadouri, globuri si stelute pentru Craciun? Ei bine, este posibil sa fie din cauza unor noi trucuri puse in practica de retaileri.

Si nu este vorba de asezarea magazinului de paine la intrare sau de asezarea la nivelul ochilor a produselor pe care magazinele vor sa le vanda, ci de o tactica mult mai subtila, pe care nici nu o vezi si nici nu o auzi, o tactica ce scoate copilul din voi si va deschide portofelul fara sa va dati seama.

Asta i s-a intimplat lui Martin Lindstrom, editorialist al publicatiei Time, care, fara sa isi dea seama, a ajuns sa cumpere decoratiuni si cadouri de Craciun precum un "zombi al Craciunului".

Cauza? Tuburi bine camuflate in tot magazinul prin care era dispersata o aroma imbietoare de scortisoara si brad.

Doctorul Gemma Calvert, expert in imageria creierului, considera ca mirosurile pot reactiva amintirile din copilarie, observand ca mai multor voluntari care au fost expusi la mirosul de scortiosoara li s-a activat zona creierului care este responsabila pentru angajamentul emotional autentic. Se pare ca scortisoara este unul dintre principalele ingrediente asociate in timp cu sarbatorile de iarna, putand initia o frenezie a cumparaturilor.(ZF)

Comentarii