„Vinul lui Cuza“, noua licoare de protocol a Universităţii

vineri, 10 februarie 2017, 02:50
2 MIN
 „Vinul lui Cuza“, noua licoare de protocol a Universităţii

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi şi-a înregistrat la OSIM – Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci marca de vinuri intitulată „Vinul lui Cuza“, pe care ar dori să o lanseze momentan ca vin de protocol. 

Alături de aceasta, universitatea a înregistrat şi o serie de etichete care ar putea însoţi vinul – pe patru tipuri de culori, toate conţinând faţada universităţii, chi­pul lui Alexandru Ioan Cuza, numele vinului, sigla universităţii şi inscripţionat pe faţa sticlelor – „domeniile Universităţii «Alexandru Ioan Cuza»“. Vinul ar urma să fie realizat sută la sută din producţia celor trei hectare de vie pe care le are UAIC în Grădina Botanică, mai multe soiuri de struguri ce dau un produs alb sau roşu. Însă reprezentanţii universităţii au precizat pentru „Ziarul de Iaşi“ că, cel puţin la început, vinul va fi realizat de către o firmă, serviciul urmând să fie externalizat fiindcă UAIC nu dispune de tehnologia de a îmbutelia o cantitate atât de mare. Se estimează, fiindcă până în prezent nu a fost ţinută o evidenţă exactă, că s-ar putea obţine aproximativ zece tone din ce dispune acum universitatea în Grădina Botanică, luându-se în calcul pe viitor identificarea unor metode pentru a monetiza investiţia.

Una dintre aceste oportunităţi luate în vedere este comercializarea sticlelor de vin în magazinele universităţii, cel mai nou dintre acestea urmând să se deschidă la Grădina Botanică, într-o casetă special realizată şi într-o formă atrăgătoare de prezentare. UAIC a decis realizarea etichetei şi a denumirii vinului cu resursele interne fiindcă, în urma concursului demarat în noiembrie 2016, nu a existat nicio etichetă trimisă care să fie desemnată câştigătoare şi care să ridice şi premiul de 1.000 de lei. „Deşi cele mai multe dintre propuneri au arătat creativitate şi ingeniozitate, din păcate niciuna nu a reuşit să surprindă spiritul în care va fi prezentat produsul. Asigură concurenţii că toate propunerile au fost păstrate confidenţiale şi că deţin drepturile de autor în întregime“, au anunţat, la momentul respectiv, reprezentanţii UAIC.

Comentarii