Parcul industrial de la Leţcani este în chinurile facerii de 11 ani. De peste 2 ani se lucrează. Cererile pentru un loc sunt duble

vineri, 29 martie 2024, 02:50
3 MIN
 Parcul industrial de la Leţcani este în chinurile facerii de 11 ani. De peste 2 ani se lucrează. Cererile pentru un loc sunt duble

Lucrările de amenajare a Parcului Industrial de la Leţcani, proiect demarat în 2013, durează deja de doi ani şi jumătate. Contractul a fost încheiat cu Iasicon SA pe 18 august 2021, iar lucrările ar fi trebuit să dureze doi ani. Modificările ulterioare au prelungit şantierul cu câteva luni şi au majorat preţul lucrărilor de la 17,25 la 21,21 de milioane de lei.

Constructorul preconizează că şantierul va fi gata în cel mult patru luni, adică până la mijlocul verii, timp în care pot fi încheiate contractele de concesiune – ceea ce administratorul parcului face deja.

De altfel, consilierii judeţeni au discutat în ultima şedinţă de plen bugetul Iaşi Industrial Park SRL, care ar urma să încheie anul pe plus, respectiv 65 de mii de lei profit, la venituri totale preconizate la un nivel de 269 de mii de lei. Directorul societăţii, Laurenţiu Rădulescu, ne-a spus că sunt mai multe firme interesate să deschidă puncte de lucru în parc. „Avem cereri dublu cât suprafaţa parcului”, ne-a spus el.

Parcul Industrial deţine acum 18,6 hectare. Alte aproximativ 10 hectare fuseseră „luate” de Compania de drumuri naţionale şi autostrăzi în vederea construirii unui centru de întreţinere a viitoarei A8 şi a unei bretele de legătură către DN 28. După o procedură excesiv de birocratică, a fost obţinută licenţa pentru funcţionarea parcului pe cele 18,6 hectare. Între timp, CNAIR a renunţat la cele zece hectare, breteaua preconizată mutându-se în cealaltă parte a Leţcanilor. Pentru moment, finanţarea realizării ei se află pe o listă cu rezerve în cadrul PNRR.

CITEȘTE ȘI: Parcul industrial Leţcani, oglinda unei administraţii locale impotente

Dar lucrurile rămân complicate şi pentru cele zece hectare. Suprafaţa de teren întoarsă de la Compania de drumuri naţionale încă nu e „în curtea” parcului. După ce se va finaliza studiul de fezabilitate pentru tronsonul ieşean al A8, abia atunci va intra în administrarea Iaşi Industrial Park. Apoi este necesară parcurgerea procedurii de licenţiere şi obţinerea unui alt titlu de parc, am aflat de la directorul Rădulescu. În schimb, amenajarea va costa mai puţin şi se va face mai repede, pentru că utilităţile sunt trase deja.

 

Ce a mai rămas de făcut înainte să se instaleze primul concesionar

 

Amintim că proiectul a demarat la sfârşitul anului 2013, cele 30 de hectare de teren fiind puse la dispoziţie de comuna Leţcani. În mandatul trecut, proiectul a fost lăsat deoparte şi abia spre sfârşit au fost alocaţi banii pentru mutarea „pădurii” de stâlpi de acolo.

În acest moment, clădirea administrativă este gata, drumul care traversează tot parcul dintr-o parte în alta e şi el gata, trebuie terminat canalul de pe conturul parcului destinat scurgerii apei şi mai sunt câteva branşamente de făcut, ne-a mai spus directorul Laurenţiu Rădulescu.

Aşa cum am mai relatat, în judeţ funcţionează deja două parcuri industriale, ambele la Miroslava, şi sunt în curs de licenţiere şi amenajare mai multe alte asemenea facilităţi, cele mai avansate fiind la Holboca şi Paşcani.

Comentarii