Reacţii la dezbaterea legată de viitorul transportului ieşean: Soluţii aruncate cu furca fără contact real cu oraşul

miercuri, 16 martie 2016, 12:41
2 MIN
 Reacţii la dezbaterea legată de viitorul transportului ieşean: Soluţii aruncate cu furca fără contact real cu oraşul

Primăria a organizat marţi seara (15 martie) o primă dezbatere publică privind planul strategic care stabileşte direcţiile de dezvoltare a mobilităţii urbane în următorii 15 ani. Este vorba despre Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), document întocmit de către consorţiul de firme Search Corporation – PTV Group – TTK, la comanda Ministerului Dezvoltării. 

Într-un text apărut în paginile Ziarul de Iaşi, (EXCLUSIV: PLAN URIAŞ DE TRAFIC ÎN IAŞI! Include străzi de tip „shared-space“), pe partea de transport au fost propuse următoarele variante: 

– extinderea liniei de tramvai în vestul oraşului de pe bulevardul Dacia până la centrul comercial ERA, construcţie nouă corelată şi integrată cu realizarea unui drum nou de legătură şi a unui pasaj peste Bahlui (scenariul 3). Cei 3 km de cale de rulare şi amenajările aferent ar urma să coste 11,75 milioane euro.

– între str. Canta şi str. Strămoşilor este proiectat un pasaj rutier şi cu linie de tramvai, calea de rulare din Alexandru urmând a fi extinsă cu aproape 300 m pe str. Strămoşilor.

– amenajări sau reabilitări ale căilor de rulare a tramvaielor pe tronsoanele T. Vladi­mirescu (Bucşinescu – Calea Chişinăului), Pădurii (5 Drumuri – Tătăraşi), Ţuţora (Podu Roş – Calea Chişinăului), Virgil Săhleanu (Pia­ţa V. Săhleanu – Rond Ţuţora), Aurel Vlaicu şi Calea Dacilor (Vasile Lupu – Rond Dancu), şoseaua Naţională (Splai Bahlui Mal Drept – Podu Roş), Socola (Trei Fântâni – Podu Roş) sau în Bucium (Socola şi Calea Chişinăului – rond Baza 3).

O primă reacţie a venit din partea Asociaţia "Prietenii Tramvaiului" Iaşi:

"Pe partea de transport public documentul este lamentabil. Solutii aruncate cu furca fara a avea vreun real contact cu orasul.

Unificarea liniilor 3 si 6 este o mare prostie. Cele doua trasee deservesc zone diferite: Tramvaiele de pe 6 ajung pline in zona Garii si, majoritatea calatorilor coboara intre Piata Unirii si Targu Cucu. Vagoanele de pe 3 ajung la capat de linie, Gara, si pleaca incarcate spre Tatarasi si Dancu. Nu vad cum, cu actualul parc si personal de bord, RATP sa poate sustine o asemenea unificare.

De ce avem nevoie de conectarea rondurilor Canta si Dacia?

Linie de tramvai la Gara Socola, pe bune? Chiar cineva a gandit acest lucru? De troleibuz nu se mai aude nimic, ca tot ne batem cu caramida in piept ca sustinem transportul ecologic?

Redeschiderea tronsonului Podu Ros – Podu de Piatra, pe SOSEAUA NATIONALA??? Aceasta este traversata de o gramada de utilitati, precum sistem de canalizare, alimentare cu apa si energie termica. De ce sa nu pastram actualul amplasament si sa refacem legaturile din Podu Ros si sa infiintam doua racorduri dupa cum a propus Asociatia "Prietenii Tramvaiului" Iasi".

Reacţiile integrale, pe Asociaţia "Prietenii Tramvaiului" Iaşi

Comentarii