Hotii de masini fac ravagii si la Galati

joi, 08 martie 2001, 00:00
4 MIN
 Hotii de masini fac ravagii si la Galati

Furturile de autoturisme sint, de cind lumea, unele dintre cele mai profitabile afaceri in care sint angrenati sute de indivizi specializati pe comiterea unor astfel de furturi. Ca si in celelalte zone ale tarii, si la Galati hotii de masini sint constituiti in bande care au la activ zeci de asemenea sutrageri. Hotii autohtoni se orienteaza in majoritatea cazurilor pe subtilizarea "batrinelor" Dacii pe care le deschid si dezansambleaza cu mare usurinta, insa nici autoturismele straine nu le sint indiferente bandelor care actioneaza in zona. Numai anul trecut la Inspectoratul Judetean al Politiei au fost inregistrate 42 de disparitii ale unor autoturisme, majoritatea acestora fiind gasite, la scurt timp, abandonate, incendiate sau chiar pe fundul Dunarii.
"La nivelul judetului Galati, majoritatea acestor sustrageri se refera la furturile de Dacii, datorita relativei usurinte cu care se deschid si a cistigurilor mari pe care autorii le au in urma vinzarii pieselor. Anul trecut, politistii au primit 42 de reclamatii din partea unor persoane care sesizau disparitia masinilor personale. Dintre acestea au fost solutionate doar 34 de cazuri, in acest numar intrind si alte dosare care figurau cu autor neidentificat. De-a lungul acestor anchete au fost cercetate in total 73 de persoane", ne-a declarat purtatorul de cuvint al Inspectoratului Judetean al Politiei, maiorul Ion Maris.
Controale in talcioc si service-uri auto
Politistii spun ca, la Galati, hotii de masini sint organizati in diverse grupari care dau zeci de "lovituri" intr-un interval scurt de timp. Spre deosebire de celelate zone, unde membrii acestor bande sint vechi clienti ai Politiei si Penitenciarelor din toata tara, la Galati, grupurile de hoti au in componenta foarte multi minori sau tineri cuprinsi intre 18 si 25 de ani. Politistii mai spun ca, dupa prima lovitura, infractorii nu se pot lasa de acest "sport" si de aceea, cind prind un hot de masina, stiu ca acesta mai are la activ asemenea fapte. De cele mai multe ori, autoturismele sint sustrase pentru a fi dezansamblate, iar piesele sint vindute in piete sau in talcioc. Politistii sustin ca se mai obisnuieste ca masinile sa fie scoase ilegal din tara, pentru a fi vindute pe piata neagra. "Pentru prinderea infractorilor, politistii din cadrul Compartimentului Furturi Auto au organizat actiuni, pinde si filtre in cooperare cu politistii de la Punctul Control Trecere Frontiera de la Oancea si la Galati. In plus au mai fost efectuate controale in talcioc si la unitatile service", ne-a mai declarat purtatorul de cuvint al Politiei, maiorul Maris.
Bande prinse anul trecut
Pentru a compensa faptul ca nu au reusit sa dea de urma hotilor care au "operat" anul trecut, politistii galateni au rezolvat in plus citeva dosare care figurau de ani de zile cu autor necunoscut. Pe 18 ianuarie 2000, anchetatorii i-au identificat pe Iulian Popa (de 22 de ani), Florin P. (16 ani) si Ilie Paul (18 ani), care in noaptea de 14 spre 15 octombrie au sustras din cartierul Micro 16 trei autoturisme marca Dacia 1300, cu numerele de inmatriculare GL-04-CZZ, GL-03-SLM, GL-02-VVB. Masinile au fost abandonate dupa ce hotii s-au plimabat prin oras. La scurt timp, a cazut in miinile Politiei banda formata din Nicusor Bratu (de 24 de ani), Dumitru Samaras (de 23 de ani), care pe 15 decembrie 1999 au furat Dacia cu numarul 3-GL-1447 pe care au abandonat-o in Buzau. O alta grupare de acest gen a fost prinsa in luna aprilie a anului trecut. Marian si Daniel Apostol, de 24, respectiv 23 de ani impreuna cu Florin Dacuz sint acuzati ca, in noaptea de 6 spre 7 august, au furat din Micro 16, Dacia 1310 cu numarul B-19-MCW, care apartinea unei societati comerciale din capitala. Dupa ce a fost dezmembrat, autoturismul a fost abandonat in zona Barbosi.
Masina aruncata in Dunare
Una dintre cele mai cunoscute bande care a operat vreodata la Galati este cea condusa de Iulian Feraru si de complicii sai, Nicu si Sandu Ivancea si F.B.. Potrivit rechizitoriului, cei patru au la activ sapte spargeri de autoturisme si cinci furturi de masini, probate pina acum de anchetatori. Prima masina sustrasa din Micro 16 a fost deschisa cu o surubelnita, si dupa, s-au deplasat la discoteca din comuna Independenta, cei patru au lasat-o in plin cimp. Dupa zece zile, banda a mai sustras un alt autoturism pe care, dupa ce l-au dezmembrat, l-au abandonat la Tecuci. In urmatoarele doua zile, cei patru au mai subtilizat inca trei masini, din zone diferite: Cartierul Siderurgistilor Vest, orasul Tecuci si strada Traian. Una dintre masini a fost aruncata in Dunare, dupa ce hotii i-au "subtilizat" aproape toate piesele precum si banchetele.

Masinile straine nu prezinta interes
Desi majoritatea hotilor se orienteaza de obicei la auoturismele a caror piese se pot comercializa cu usurinta, politistii galateni s-au confruntat si cu citeva furturi de masini de marci straine. Unul dintre aceste grupuri este cel format din Florin Elisei, Viorel Rusu, Florin Postolache si Iulian Albu. Acestia sint acuzati ca au sustras un autoturism marca Fiat Ritmo cu numarul de inmatriculare GL-73-BAD apartinind lui Dan Badea. Citeva zile mai tirziu de la sesizarea disparitiei, masina a fost gasita incendiata la marginea padurii din comuna Cuca. Un caz asemanator ii are ca protagonisti pe Cristian Pruteanu (de 20 de ani), Florin Panait (17 ani) si Mihaita Bulgaru (de 21 de ani), care au furat un autoturism marca Alfa Romeo, pe care dupa ce l-au avariat, l-au abandonat pe drumul de centura.
Hotul singuratic
Unul dintre cele mai ciudate cazuri cu care s-au confruntat vreodata politistii galateni este cel referitor la disparitia misterioasa a nu mai putin de 11 autoturisme. Desi banuiau ca au de-a face cu o banda de hoti profesionisti, anchetatorii au descoperit in final ca autorul este unul singur. Acesta s-a dovedit a fi un tinar in virsta de doar 20 de ani care nu avusese niciodata probleme cu legea.
(Cristina SARBESCU)

Comentarii