Profesorii vor invata cum sa-i invete pe elevi

marți, 04 iulie 2006, 21:54
2 MIN
 Profesorii vor invata cum sa-i invete pe elevi

Cele trei note de zece si cele peste 680 de note intre 9-10 arata ca avem elevi constiinciosi. Totusi, diferenta de circa o mie de elevi cu note de cinci si sase arata ca generatia care vine nu este una de aur. In cel putin cinci scoli, nici un elev nu a reusit sa obtina nota cinci la cele trei examene.
O prima masura pe care Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Neamt o va lua pentru imbunatatirea educatiei elevilor este formarea profesorilor. Plecind de la imbunatatirea nivelului de pregatire al profesorilor se poate ajunge la o generatie de elevi mai buni. „Anul trecut, la Scoala din Valeni nici un elev nu reusise sa promoveze testele. Aplicind un plan de activitati de formare a cadrelor didactice, am reusit ca, in acest an, promovabilitatea sa fie mult mai buna. Acolo unde promovabilitatea a fost de sub 20% vom planifica activitatile de formare a colegilor nostri, astfel incit, in semestrul I, acestia sa-i poata forma pe elevi. Inainte de toate trebuie sa vedem care este cauza, daca profesorii au intrat intr-o rutina sau daca nu sint foarte bine pregatiti pentru aceasta meserie”, a spus Dorina Drexler, inspector general in cadrul ISJ Neamt. Astfel, circa 50 de profesori din judet vor relua scoala pentru a invata cum sa-i invete pe elevi.
Un lucru pozitiv este faptul ca, anul acesta, toate locurile din licee se vor ocupa, pe cind, anul trecut, citeva sute de locuri au ramas libere. Cei peste 200 de elevi care au luat testele, dar cu o nota foarte mica, vor putea intra la Scolile de Arte si Meserii. Un lucru negativ este ca mediile de la teste sint destul de mici, iar, in unele cazuri, elevi de zece in scoala nu au reusit sa ia macar cinci la teste. „Aceste situatii sint mai delicate si vom analiza modul de notare pe parcursul celor patru ani de gimnaziu. Trebuie sa vedem cum este posibil ca un copil cu note destul de mari sa nu poata obtine la testare minim nota cinci. Aceste situatii vor fi analizate fiecare in parte”, a mai precizat inspectorul general Dorina Drexler.
Profesor Daniela Suman, director al Colegiului National „Roman-Voda”, este in situatia fericita de a raporta rezultate foarte bune, pozitie din care declara ca ne intoarcem la adevar: „Fata de procentele obtinute in anii din urma, rezultatele de acum se justifica si prin diluarea interesului pentru scoala, pentru studiu, sub presiunea crizei financiare, a emigrarii si a lipsei motivatiei. Rezultatele oglindesc in sfirsit seriozitatea si co-responsabilizarea elevilor, profesorilor si a familiei. Rezultatele de pina acum au fost falsificate, sutele de note de zece neavind acoperire in nivelul de pregatire. S-a creat o falsa impresie, care a denaturat relatiile si scara de valori. Cu aceste rezultate corecte, copiii pleaca in viata cu cunostiinta si simt de raspundere”.

Comentarii