Tratament de boieri bugetari, pentru sefii de asociatii

vineri, 23 ianuarie 2009, 20:10
3 MIN
 Tratament de boieri bugetari, pentru sefii de asociatii

Dupa ce zilele trecute Obiectiv de Suceava a prezentat o lista a salariilor pe care le au administratorii, presedintii, casierii, contabilii si alti angajati ai asociatiilor de proprietari din municipiul Suceava, o buna parte dintre acestia s-au revoltat, plangandu-se pe unde apuca de faptul ca veniturile ce le incaseaza si care urca in unele cazuri dincolo de 20 de milioane de lei vechi in mana sunt pe deplin justificate, pentru ca volumul de munca pe care il depun este atat de mare incat salariul primit nu acopera nici pe departe efortul depus.

In municipiul Suceava functioneaza aproape 100 de asociatii de proprietari care gestioneaza circa 30.000 de apartamente. La o buna parte dintre acestea, dincolo de salariile babane pe care le incaseaza lunar, administratorii, presedintii ori chiar simplii membri ai comitetului executiv de conducere primesc prime lunare pentru alimente de pana la 4 milioane de lei vechi lunar iar unii dintre ei, chiar si al 13-lea salariu. "Aceste drepturi s-au oferit in baza votului Adunarii generale a membrilor asociatiei", declara viceprimarul municipiului Suceava, Lucian Harsovschi.

Numai ca, spun multi dintre suceveni, aceste adunari generale se tin mai mult pe sest si acolo sunt invitati sa participe, cu dedicatie, in primul rand apropiatii celor din structura de conducere a asociatiilor, de la care exista garantia ca nu vor vota impotriva. Ca exemplu, la Asociatia 35 din Burdujeni, Adunarea generala a votat pentru fiecare membru al comitetului executiv de conducere a asociatiei premii sub forma de alimente in valori cuprinse intre 1,5 si 4 milioane de lei vechi lunar. La Asociatia 8^30 din cartierul Obcine s-a votat de catre Adunarea generala al 13 salariu pentru membrii conducerii asociatiei. La alte asociatii se acorda de asemenea prime banesti -de Pasti si de Craciun, reprezentantii acestor asociatii declarand la Primarie ca toate aceste drepturi le-au obtinut prin votul membrilor asociatiilor.

Ca o alternativa la ce se intampla in municipiul Suceava in ceea ce priveste gestionarea chetuielilor comune ale locatarilor de la bloc, prezentam situatia din municipiul Radauti, unde, desi sunt peste 5400 de apartamente iar apa si energia termica este furnizata in sistem unitar de catre o singura societate – SC Servicii Comunale SRL, nu exista nicio asociatie de proprietari ori locatari, fiecare radautean detinator de apartament avand incheiat contract direct cu societatea furnizoare.

La Radauti, lucrurile sunt simple explica directorul SC Servicii Comunale, Nistor Tatar: "In urma cu sapte ani, s-a hotarat in Consiliul Local ca SC Servicii Comunale sa isi incaseze prestatiile direct de le consumatori. In baza acelei hotarari, SC Servicii Comunale a facut contract cu fiecare locatar in parte, astfel incat s-a eliminat circulatia banilor prin asociatii. Pentru fiecare locuinta emitem lunar factura iar radautenii o platesc la unul dintre cele patru centre de incasare din municipiu care este deschis intre orele 8.00 -19.00. In fiecare seara, banii incasati sunt ridicati de banca cu care lucram, direct din aceste centre de incasari", a explicat Nistor Tatar.

Directorul SC Servicii Comunale spune ca la nivelul municipiului Radauti exista doar cateva cazuri de cetateni cu datorii mari, cazuri considerate insolvabile, dar in rest, oamenii isi platesc cu regularitate cheltuielile. Daca nu, risca sa le sune la usa un casier incasator, de atatea ori cat este nevoie, pana cand isi platesc factura.

 

Sursa: Obiectiv de Suceava

Comentarii