Advertorial

Cele Mai Bune Practici & Sfaturi Pentru Facebook Ads în 2023 (P)

joi, 22 decembrie 2022, 13:27
6 MIN
 Cele Mai Bune Practici & Sfaturi Pentru Facebook Ads în 2023 (P)

Indiferent de domeniul în care activezi, de publicul tău țintă și de alte caracteristici unice ale afacerii tale, cu siguranță îți dorești ca rezultatele din 2023 să fie mai bune decât cele din anul care urmează să se termine. Ei bine, specialiștii care oferă servicii de Facebook Ads au o listă de sfaturi și cele mai bune practici pe care le poți aplica și tu în 2023 când vine vorba de promovarea pe Facebook. 

Ce sunt Facebook Ads

Facebook Ads reprezintă o modalitate de promovare plătită în mediul online, mai exact pe rețelele de socializare Facebook, Facebook Messenger și Instagram. Există numeroase tipuri de campanii pe care le poți implementa pe această platformă, precum carousel ads, lead ads, video ads etc. Diversele tipuri de reclame sunt potrivite pentru mai multe tipuri de obiective pe care le poți avea – brand awareness, obținerea de lead-uri, creșterea vânzărilor etc. 

Care sunt beneficiile reclamelor Facebook

Dacă nu ai folosit până acum Facebook Ads, posibil să cauți un răspuns la întrebarea „Care sunt beneficiile reclamelor pe Facebook?”. Ei bine, printre principalele avantaje pe care acest canal de promovare ți le poate aduce se numără: 

  • Control minuțios asupra bugetului – tu stabilești care este bugetul și pe ce va fi aceasta consumat. Costurile de promovare pe Facebook pot fi mai mici decât ai crede;
  • Posibilitatea de a crea campanii care să ruleze simultan atât pe Instagram, cât și pe Facebook;
  • Nu ai nevoie de alte tool-uri – întregul proces, de la creare și implementare, la măsurarea performanței are loc în interiorul platformei. Nu trebuie să folosești Google Analytics pentru Facebook;
  • Facebook Ads Manager are o interfață ușor de folosit, fiind simplu chiar și pentru un începător să creeze campanii de succes;
  • Posibilitatea de a obține un ROI bun este mare dacă vei alege tipul de reclamă potrivit pentru scopul campaniei;
  • Poți targeta publicul țintă în funcție de diverși factori – te poți asigura că reclamele tale vor ajunge la persoanele cele mai predispuse să facă o achiziție;
  • Campaniile de promovare Facebook Ads pot fi modificate sau ajustate cu ușurință în cazul în care observi că ceva nu merge tocmai așa cum ți-ai fi dorit.

Cele mai bune practici pentru Facebook Ads

Dacă te-am convins că reclamele pe Facebook sunt un must pentru mixul tău de marketing digital, poți aplica în continuare cele mai bune practici care sunt folosite de agențiile de Facebook Ads, așa cum este și agenția Limitless.ro. 

Alege obiectivul potrivit

Gândește-te dacă vrei să crești numărul vânzărilor, să aduci mai mulți vizitatori pe site, să convingi mai multe persoane să se înscrie la newsletter etc. În funcție de obiectivul setat vei putea alege cel mai potrivit tip de campanie.

Construiește un CTA puternic

Un call to action este o propoziție scurtă, un îndemn la acțiune pe care îl transmiți celor care îți vizualizează reclama. Fie că îi îndemni să intre pe site, să verifice ofertele de sezon sau să completeze un formular, un CTA puternic poate fi cel care îți face campania profitabilă.

Folosește mișcarea când este posibil

Dacă ai materiale video calitative sau mai multe imagini pe care le poți folosi pentru a construi un ad tip carusel, do it! Publicul reacționează mai bine atunci când vizualizează elemente media dinamice, videoclipuri sau când sunt nevoiți să interacționeze cu reclama pentru a o vedea în întregime, așa cum se întâmplă în cazul reclamelor tip carusel.

Ilustrează oameni care folosesc brandul tău

Folosește imagini cu persoane care folosesc produsele tale sau persoane care se bucură de serviciile tale. Este mai probabil ca utilizatorii Facebook să aibă mai multă încredere în brandul tău dacă vor vedea că este folosit de alte persoane, chiar dacă este vorba de o reclamă plătită!

Ia în considerare suprapunerile de text

Adaugă câteva cuvinte într-un videoclip sau într-o reclamă tip imagine. Totuși, asigură-te că textul se încadrează în politicile Facebook legate de acest aspect pentru a te asigura că reclama va fi afișată corect utilizatorilor.

Păstrează-ți anunțurile relevante

Nu posta reclame care nu prezintă relevanță pentru utilizatori doar pentru a putea afirma că faci reclame pe Facebook. De asemenea, asigură-te că targetezi persoane care chiar se află în grupul tău țintă, nu vei câștiga nimic dacă persoane care nu sunt deloc interesate de ceea ce oferă afacerea ta vor vedea reclamele. 

Nu uita de mobil

Optimizează-ți reclamele atât pentru desktop, cât și pentru mobil. Multe persoane intră pe Facebook doar de pe mobil, iar comportamentul utilizatorilor pe acest device este puțin diferit comparativ cu comportamentul utilizatorilor pe PC sau laptop. 

Testează-ți publicitatea pe Facebook

Doar prin intermediul unor teste repetate vei putea găsi acea combinație de elemente media și text care va aduce cel mai bun ROI. Folosește testarea A/B și testează mai multe tipuri de reclame dacă ești la început pentru a vedea ce se potrivește mai bine pentru afacerea ta. 

Sfaturi pentru Facebook Ads de succes

Nu putem încheia articolul fără să îți oferim câteva sfaturi de la specialiștii în reclame PPC de la agențiile de promovare pe Facebook. Iată care sunt acestea:

Postează cu intenție

Nu rula campanii de promovare pe Facebook fără să ai o intenție stabilită de la început. Orice campanie de succes începe cu stabilirea obiectivelor care trebuie incluse în întregul mix de marketing online.

Restrânge-ți audiența

Cu cât vei targeta mai atent audiența, cu atât campaniile tale pot avea un impact mai mare, vor putea aduce un ROI mai bun din moment ce doar persoanele potrivite vor vedea reclamele.

Încurajează comentariile și răspunde rapid la ele

Partea de community management este foarte importantă pentru o pagină de brand de succes. Cu cât vei interacționa mai mult cu potențialii tăi clienți, cu atât ei vor fi mai înclinați să cumpere de la tine. 

Optimizează-ți sincronizarea postării

Postările și reclamele ar trebui sincronizate cu perioada din zi în care cei mai mulți membri din publicul tău țintă sunt online.

Adaugă un CTA

Nu uita niciodată de CTA. Specialiștii au spus în nenumărate rânduri că acesta are un impact uriaș asupra rezultatelor campaniilor diferitelor afaceri.

Condimentează-ți fotografia de copertă

Dacă userii vor ajunge pe pagina de brand după ce văd reclama, este indicat să îi întâmpine o fotografie de copertă care să le atragă atenția, să fie memorabilă. 

Include Facebook Messenger în strategia ta

Reclamele pe Messenger pot aduce rezultate foarte bune, atunci când sunt implementate corect. Asigură-te că partea de text este foarte convingătoare, întrucât ai la dispoziție doar câteva cuvinte pentru a determina utilizatorul să dea click pe reclamă. 

Nu ignora statisticile

Statisticile pe care ți le oferă Facebook sunt extrem de utile. Folosește-le cu inteligență pentru a-ți îmbunătăți constant campaniile de promovare. Spre exemplu, dacă observi că foarte puține persoane dau click pe reclama ta, e clar că ori nu ai targetat persoanele potrivite ori mai ai de muncit la partea de text sau trebuie să folosești elemente vizuale care să atragă atenția.

Încearcă diferite tipuri de reclame

Nu te limita la un singur tip de reclamă pentru a te promova. Folosește un mix pentru a te asigura că reușești să atragi atenția diferitelor tipologii de utilizatorii – unii preferă să vadă videoclipuri, alții reclame tip carusel etc. O campanie poate conține mai multe tipuri de reclame care să lucreze sinergic pentru a-ți aduce rezultatele dorite!

Acestea sunt cele mai bune practici și sfaturi pe care le poți implementa în 2023 pentru a aduce bani din Facebook Ads. Nu uita să integrezi campaniile de promovare pe Facebook într-un mix de marketing divers pentru a reuși să îți atingi targeturile de business. 

Sursa foto: Unsplash.com

Comentarii