Primăria Arad îşi reduce organigrama cu 360 de posturi. Economie anuală de 10 milioane lei

vineri, 25 iunie 2021, 16:44
2 MIN
 Primăria Arad îşi reduce organigrama cu 360 de posturi. Economie anuală de 10 milioane lei

Primăria Arad îşi va diminua organigrama cu 360 de posturi până la toamnă, estimând o economie anuală de 10 milioane de lei prin neplata unor salarii, în timp ce posturile de conducere vor fi reduse de la 75 la 59, a anunțat vineri primarul Călin Bibarț, citat de Agerpres.

Din cele 360 de posturi desființate, 123 sunt ocupate efectiv, acești angajați urmând să fie concediați. Restul posturilor desființate fie erau vacante, fie erau cu finanţare de la Guvern, cum este cazul medicilor din cabinetele şcolare.

Primarul Călin Bibarţ a declarat vineri, într-o conferinţă de presă, că noua organigramă a Primăriei a fost definitivată şi se va afla pe ordinea de zi a următoarei şedinţe a Consiliului Local Municipal.

Angajaţii care vor pleca din instituţie vor fi stabiliţi în urma unor teste, spun reprezentanţii municipalităţii, care mai anunţă că două direcţii, trei servicii, un birou şi patru compartimente vor fi desfiinţate. Alte 17 structuri vor fi declasate, respectiv şapte servicii se vor transforma în birouri, şase în compartimente şi patru birouri devin compartimente. Astfel, din cele 75 de funcţii de conducere câte sunt în actuala structură, mai rămân 59.

Economia care se face la bugetul de salarii va fi de aproximativ 10 milioane de lei anual.

„În acest an, Consiliul Local Municipal a trebuit să aprobe un împrumut de 100 de milioane de lei, adică 20 de milioane de euro, pentru a putea cofinanţa investiţii europene majore în Arad şi doar din această restructurare, care înseamnă reduceri atât de posturi de conducere, cât şi posturi de funcţionari de execuţie, o să avem o economie de circa două milioane de euro pe an, bani din care putem amenaja de exemplu parcul din (cartierul – n.r.) Vlaicu, despre care am vorbit, sau în câţiva ani să achităm împrumutul pe care l-am luat. Ne dorim să fie o Primărie mai eficientă, cu un personal cât mai calificat şi cât mai deschis cetăţeanului care plăteşte. Suntem în proceduri de implementare a semnăturilor electronice şi de digitalizare. Probabil vom putea face o analiză cum putem să devenim şi mai eficienţi, decât în momentul acestei restructurări”, a declarat Călin Bibarţ.

 

Comentarii