NASA a găsit un asteroid din metal care valorează de 70.000 de ori economia globală

vineri, 04.12.2020

nasashubble
  • nasashubble

Un asteroid neobişnuit de mărimea statului Massachusetts orbitează între Marte şi Jupiter şi valoarea lui este estimată la 10.000 de cvadrilioane de dolari, potrivit CBS News.

Un nou studiu publicat săptămâna aceasta în The Planetary Science Journal prezintă o privire în detaliu despre asteroidul 16 Psyche, unul dintre cele mai masive obiecte din centura de asteroizi a sistemului solar aflată între Marte şi Jupiter, la peste 370 de milioane de kilometri de Pământ. Măsoară 225 de kilometri - aproape de mărimea statului Massachusetts.

Cei mai mulţi asteroizi sunt alcătuiţi din piatră sau gheaţă.

Dar 16 Psyche este format din metal, provenind probabil din miezul unei planete care nu s-a putut forma - aşa-numita "protoplanetă", care şi-a pierdut scoarţa în urma coliziunii cu mai mulţi aştri.

Pentru prima dată, observarea acestui corp a fost făcută cu ajutorul razelor ultraviolete, constatându-se că acesta este format din fier şi nichel - elemente care se găsesc în centrul planetelor.

"Am descoperit meteoriţi care erau compuşi în majoritate din metal, dar Psyche este unic întrucât este format în totalitate din fier şi nichel", a spus autorul principal al studiului Dr. Tracy Becker. "Pământul are un miez, o manta şi o crustă. Este posibil ca atunci când se forma o protoplanetă Psyche să fi fost lovită de un alt obiect din sistemul nostru solar şi a rămas fără înveliş".

NASA plănuieşte ca în 2022 să trimită o navă care să examineze asteroidul.

Dacă asteroidul ar putea fi valorificat, fiecăruia dintre pământeni - 7,5 miliarde - i-ar reveni în jur de 1,3 miliarde de dolari.

O bombă cu ceas: veniturile curente se duc pe salarii şi pensii

Florin NICULA

O bombă cu ceas: veniturile curente se duc pe salarii şi pensii

Dacă nu vrem să îndatorăm peste măsură generaţiile viitoare, noul guvern ar trebui să înceapă o reformă a sectorului bugetar.

Când raţiunea trebuie să primeze

Când raţiunea trebuie să primeze

USR PLUS se prezintă drept partidul care se opune întregii „clase politice vechi”, un partid nou, tânăr şi, prin urmare, ferit de corupţie şi de interese meschine. Ar trebui totuşi să ţină seama de faptul că aşa cum nici tinereţea nu e numaidecât un avantaj, nici noutatea nu e un argument decisiv. Dacă vor cu adevărat să guverneze, useriştii nu o pot face decât alături de liberali. Iar imaginea de acum, a unei harţe permanente, nu e deloc de natură să-i mobilizeze pe alegători.

Halepologii

Radu POPESCU

Halepologii

Puţini au fost, mulţi au rămas!

Decembrie electoral

Nicolae CREŢU

Decembrie electoral

Ne plângem, adesea, de încă un rând de speranţe şi „asteptări”, investite în vot, spulberate însă de ceea ce a urmat acordării acelei încrederi la urne. De aceea unii „aleg” să nu mai aleagă. Dar nu aceasta e calea, nici într-un caz. Nu cu jelanii şi nici boicotând alegerile, din scepticism şi lehamite, se poate schimba ceva, în bine, cu adevărat.

De ce se grăbeau Peni Hill şi Electricianul să facă şmenul până la alegeri?

Vă povesteam noi ieri aicea la rubricuţă despre lovitura de palat ratată de liberalul boit Peni Hill şi Electricianul şăf opintit de la partidoi, care au tras şutul cu sete alaltăieri în şedinţoiul de CL, ca să pună ei un vice impus, dar mingea n-a mai ajuns la poartă de cât de bărbăteşte au putut trage în ea.

Mireasa hoțomană