Conferinţă cu 130 de participanţi, profesori şi elevi, la Liceul de Informatică, în cadrul unui proiect Erasmus

joi, 23 noiembrie 2023, 02:50
2 MIN
 Conferinţă cu 130 de participanţi, profesori şi elevi, la Liceul de Informatică, în cadrul unui proiect Erasmus

Sub deviza dezvoltării durabile şi economiei circulare, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iaşi a fost gazda conferinţei din cadrul proiectului Erasmus „Embracing uncertAinty wHile fighting for sustainable development”, adunând peste 130 de participanţi, printre care directori, profesori şi elevi. Evenimentul a reprezentat un schimb de bune practici, evidenţiind rezultatelor şi competenţelor obţinute în cadrul proiectului.

Prezentarea rezultatelor proiectului şi a competenţelor a fost realizată de membrii echipei de proiect: prof. Lăcrămioara Popa, prof. Mihaela Acălfoaie – director adjunct, prof. Ana Maria Andrei, prof. dr. Violeta Marilena Ţuţui, prof. Monica Trupină, prof. dr. Adina Romanescu – coordonator proiect.

„Ne preocupă pe toţi partenerii proiectului furnizarea unei metodologii inovatoare şi a unor materiale de învăţare pentru a sprijini şcolile gimnaziale din Europa să facă faţă provocărilor impuse de schimbările climatice şi educaţia pentru durabilitate cu resurse noi şi inovatoare. Dorim să stimulăm folosirea cât mai eficientă a pedagogiilor active, pentru a promova ştiinţa şi economia circulară, în cadrul diferitelor discipline şcolare prin noi modalităţi interconectate de învăţare, prin abordări transdisciplinare, implicând în acelaşi timp elevii în provocările acestora şi în viaţa reală”, a transmis directoarea Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Adina Romanescu.

Proiectul a generat resurse educaţionale deschise ca rezultat al colaborării între şase instituţii din şase ţări europene, propunând un curriculum bazat pe economia circulară şi dezvoltarea durabilă. Unităţile de învăţământ implicate au fost Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iaşi – instituţie coordonatoare, Consorzio Comunita Brianza (Italia), Formative Footprint (Spania), The Rediscovery Centre Ltd (Irlanda), E-School Educational Group (Grecia) şi Sogutlu Esentepe Anadolu Lisesi (Turcia).

Cu un buget total de 202.498 euro pentru toţi partenerii pe o perioadă de doi ani (01.01.2022 – 31.12.2023), proiectul a obţinut rezultate tangibile prin implementarea unui sistem de învăţare axat pe economia circulară, dar şi prin crearea unui mediu online dedicat învăţării. Impactul intangibil a fost, însă, şi mai semnificativ, constând în creşterea conştientizării elevilor cu privire la provocările şi soluţiile pentru o economie circulară şi reducerea amprentei de carbon.

De asemenea, elevii au fost premiaţi pentru angajamentul lor în promovarea economiei circulare şi pentru soluţiile creative la patru provocări legate de utilizarea mai bună a resurselor:

1. Tehnologie durabilă: Cum să reutilizăm produsele electrice şi electronice?

2. Modă Durabilă: Cum să valorificăm vestimentaţia demodată?

3. Design Circular: Cum să prelungim viaţa produselor casnice?

4. Energie Durabilă: Cum să reducem consumul de energie într-o localitate/locuinţă?

Comentarii