De Business

Punem punctul pe știi

Lista brandurilor americane care vor dispăreaîn 2014

miercuri, 16 iulie 2014, 19:12
4 MIN
 Lista brandurilor americane care vor dispăreaîn 2014

Iată lista brandurilor americane care, susțin autorii studiului citat, vor dispărea în anul 2014.

1. Lululemon. Soarta companiei producătoare de îmbrăcăminte sport pentru femei a luat o altă turnură după luna martie 2013, când Lululemon a rechemat o mare parte din pantalonii de yoga. Problemele au continuat cu schimbari de management, scăderea veniturilor și prăbușirea prețului acțiunilor pe bursă.

2. DirecTV. Planul companiei AT&T de a achiziționa gigantul TV prin satelit DirecTV este un exemplu prin care un operator de bandă largă încearcă să se extindă pentru a ajunge în familiile americane. Serviciul TV prin cablu al AT&T, U-verse, a avut un succes modest, având doar 5,7 milioane de clienți, comparativ cu cei 38 de milioane ai DirecTV. Tranzacția, cifrată la 49 miliarde de dolari, trebuie să obțină aprobările autorităților, interesate mai degrabă de beneficiile consumatorilor.

3. Hillshire Brands. Compania care comercializează hot-dog-urile Ball Park și cârnații Jimmy Dean, cele mai vândute produse ale sale, a fost pe agenda mai multor companii de ambalare a produselor alimentare. Compania a ajuns la un acord pentru cumpărarea Pinnacle Foods pentru 4,23 miliarde de dolari.

4. Zynga. Acesta poate fi considerat cel mai mare eșec al listărilor pe bursă a rețelelor de socializare. Cel mai mare furnizor de jocuri pe Facebook nu a reușit să repete succesul pe care l-a avut cu Farmville. De asemenea, Facebook a încheiat colaborarea cu Zynga în 2012, limitându-i accesul la cei un miliard de utilizatori ai rețelei sociale. Compania s-a mutat încet pe platforma de mobil și, nereușind să creeze jocuri noi interesante de succes, a achizitionat titluri populare, cum ar fi Draw Something (Desenează Ceva) și Words With Friends (Cuvinte cu Prietenii).

5. Alaska Air. Aceasta este una dintre puținele linii aeriene independente din Statele Unite, care nu sunt deținute de unul din cei patru mari transportatori. Între timp, au fost cumpărat chiar și companii aeriene mai mari: Northwest a fost achiziționată de către Delta, Continental a fuzionat cu United, iar US Airways s-a alăturat American Airlines. Cele mai recente consolidări din industrie au fost un succes, reușind să genereze costuri mai mici pentru pasageri.

6. Russell Stover. Al treilea cel mai mare producător de dulciuri din SUA s-ar putea vinde la prețul de un miliard de dolari. Deși a fost listată în trecut pe bursă, compania este în prezent cu capital privat. Unul dintre potențialii cumpărători este Hershey, care ar avea nevoie de această achiziție pentru a-și crește afacerea cu ciocolată. Conform estimărilor, Stover are venituri de aproximativ 600 milioane dolari și o marjă de profit de 10%.

7. Shutterfly. Aceasta este o afacere web 1.0 într-o lume a rețelelor de socializare. Deși continuă să domine industria de imprimare foto online, apariția site-urilor care permit partajarea gratuită de imagini și stocarea online, cum sunt Instagram, Facebook și Dropbox, a redus capacitatea Shutterfly de a-și atrage clienți. Multe dintre aceste servicii sunt optimizate sau chiar create pentru mobil, un examen pe care Shutterfly nu îl trece.

8. Time Warner Cable. Compania a acceptat oferta Comcast, în valoare de 45,2 miliarde dolari, la începutul acestui an. Achiziția ar da naștere celei mai mari companii de cablu din SUA, cu un număr total de 30 milioane de abonați. Însă mulți se opun tranzacției. Operatorii de cablu, furnizorii de filme online, cum ar fi Netflix, dar și asociațiile de protecție consumatorilor sunt de părere că va apărea un monopol care va duce la creșterea prețurilor.

9. BlackBerry. În 2008, producătorul de dispozitive mobile, numit pe atunci Research In Motion, deținea o cotă de 19,5% din piața mondială de smartphone-uri. Însă, după ce Apple a lansat iPhone-ul, în 2007, și după ce Google a lansat sistemul de operare Android, în 2008, cota de piață a BlackBerry a scăzut la mai puțin de 1%, conform cifrelor de la sfârșitul anului 2013. Lansarea cu mult fast a două noi telefoane anul trecut, Z10 și Q10, nu le-au adus vânzările așteptate.

10. Aeropostale. Concurenții companiei sunt Abercrombie & Fitch și American Eagle Outfitters. Cu toții produc și comercializează haine casual ieftine pentru adolescenți, care se vând în magazinele companiei. De fapt, întreaga piață este în pericol, în condițiile în care adolescenții sunt ținta unor retaileri ca Forever 21 și H&M. Dintre cei trei retaileri pentru adolescenți, Aeropostale se confruntă cu cele mai mari probleme.

 

Comentarii