In momentul în care a atribuit licitaţia pentru Planul Urbanistic General fostul primar din Erbiceni a preferat să împartă lucrările în cinci. In acest fel licitaţia nu a mai fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Mai mult, chiar înainte de semnarea contractului, câştigat de către o firmă din Braşov, sumele au fost brusc suplimentate. In total, lucrările au ajuns la 570.000 lei faţă de numai 100.000 lei cât a costat PUG comunei Bălţaţi.
Funcţionarii primăriei Erbiceni se află într-o situaţie delicată din cauza unui posibil matrapazlâc al fostului edil, Constantin Ivan. Acesta ar fi fentat legislaţia achiziţiilor publice în cazul atribuirii contractului de extindere a Planului Urbanistic General şi ar fi semnat contractul la un preţ supraevaluat faţă de costurile pieţii, susţin actualii edili. Spre sfârşitul lunii februarie din 2011, Consiliul Local a decis să cuprindă în bugetul pe anul în curs sumele necesare proiectului de extindere a Planului Urbanistic General, actualizat ultima oară în 1998. Primăria a trimis cereri de ofertă către trei firme, iar cel mai avantajos preţ a fost oferit de firma braşoveană MM Geocad, respectiv 61.500 lei fără TVA pentru fiecare din cele cinci sate ale comunei, respectiv circa 14.600 euro la cursul din ziua atirbuirii contractului. Semnele de întrebare apar asupra deciziei primarului de a semna cinci contracte diferite, aferente realizării unui PUG pentru fiecare sat, şi nu a unui contract unic care să cuprindă toate lucrările. Motivul este dat de faptul că suma totală a contractului l-ar fi obligat să posteze cererea de ofertă în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Potrivit unor calcule simple, cele cinci contracte plus actele adiţionale au o valoare totală de 570.000 lei, echivalentul a circa 130.000 euro în prezent. Din suma totală, primarul a achitat către firma braşoveană 220.000 lei, însă, deşi firma trebuia să predea PUG-ul încă din luna martie a anului trecut, nu îl poate furniza până la achitarea restanţei de 350.000 lei. Ivan a pierdut scaunul de primar la alegerile locale din iunie 2012, iar noul primar, Ionel Lungu, este de părere că suma pe care a fost semnat contractul este supraevaluată şi nu are fonduri necesare pentru a o achita. „Cei de la firmă au venit şi au solicitat banii care li se cuvin pentru realizarea PUG-ului, dar noi nu avem de unde şi cum să achităm. Lucrarea este supraevaluată şi nu putem achita o astfel de sumă. Am făcut o adresă la Curtea de Conturi pentru a vedea dacă a fost legală procedura de fragmentare a licitaţiei şi dacă trebuie sau nu să plătim această sumă”, ne-a explicat Ionel Lungu. Ca o comparaţie, primarul comunei Bălţaţi, spune că a semnat un singur contract în urma unei licitaţii, în valoare de circa 100.000 lei, adică de cinci ori mai puţin. „Contractul este evaluat la circa un miliard lei vechi şi a fost atribuit în urma unei licitaţii, dar deocamdată nu putem intra în posesia PUG- ului. Firma l-a terminat, mai trebuie doar nişte avize, dar nu avem bani să plătim diferenţa, adică circa 400 de milioane. Consiliul Judeţean ne-a promis că ne decontează când am pornit licitaţia, dar nu mai sunt bani nici la primărie, nici la CJ”, a declarat primarul Vasile Aştefanei.